Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 4787 ggr
[Nininosen]
7/10/09, 5:50 PM

Mamma kottes kottar 14 dagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har kottarna blivigt 14 dagar och är super söta! Tyvärr klarade sig inte den minsta trotts ersättning. den tjedje gick tyvärr också bort. Men de två starkaste är det full rulle på. Tog två bilder.

Annons:
FunkyShrimp
7/10/09, 6:17 PM
#1

Åh såå söta. Synd att de två andra dog =(
vad är det för kön?

Grodan
7/10/09, 6:28 PM
#2

naw, lite fulsöta sådär…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Nininosen]
7/10/09, 6:34 PM
#3

det är två pojkar =)

FunkyShrimp
7/10/09, 6:46 PM
#4

Ah =/ va synd.
jag vill ha en hona. ska ni para dom egyptiska nåt mer? eller du kanske bara fick med en hona?

UlrikaD
7/10/09, 7:16 PM
#5

Vilka sötnosar! Är det vanligt att bebisar ur kullarna inte klarar sig? Beror det på något särskilt?

PeterSt
7/11/09, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Våra fyra är 14 dagar i morgon lördag den 11/7, vi har inte vågat röra någon av dem på grund av att hon stötte ut en, den låg utanför boet i 24 timmar men sedan hämtade hon in den:-) Det var troligen på grund av att vi flyttade den första dygnet.  Alla fyra ser ut att må bra nu och dom växer så det knakar. Vi funderar på vad som händer om vi rör dem nu… stöter hon bort dem eller går det bra? Vi har köpt oparfymerad tvål som vi tvättar oss med innan vi tar i boet. Det lustiga är att två är nästan vita och två är vanlig igelkott färg. Föräldrarna har vanlig igelkotfärg!? Vi förlorade den femte, men den var död vid födseln eller om hon bet igäl den eftersom det är första kullen. Vi får se vad som händer! :-)

Annons:
almazs
7/11/09, 8:54 PM
#7

var detta den "finare" kullen med stamtavla eller ej? (:

Grodan
7/11/09, 10:20 PM
#8

#6 pratar du om samma kull som Nininosen? *förvirrad* Skoj att du gillar bilden jag gjort… Flört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

almazs
7/12/09, 6:03 PM
#9

jag pratade om Nininosens kull ^

toveb
7/14/09, 1:52 PM
#10

Hej Ninni,

du har väl värmedyna till dom?Jätteviktigt,annars är det stor risk att de slutar amma,och dör,nu när det är så kallt både inne och ute.Ämnesomsättningen slutar fungera och matlusten försvinner.

Inga ungar har dött hos mig,men en höll på att sluta äta en gång när jag stängde av värmedynan en vecka den sommaren.Ungen krömp,blev helt enkelt mindre och hade ingen matlust alls.Tack o lov var den i den storleken att den hade börjat äta,så jag matade den i 10 dagar speciellt,med mjölmask.Det är hon som är mamma till vår sista kull,som är såld nu.

[Nininosen]
7/24/09, 2:43 PM
#11

DEt berodde ju tyvärr på att han drunknade i vattenskålen =(

Fruktansvärt!

almazs
7/24/09, 11:45 PM
#12

men fortfarande, hur gick det med den andra kullen? (:

FunkyShrimp
7/25/09, 1:29 PM
#13

#11 :O drunkade den ena i vattenskålen?! FY va hemskt!

Man ska ej ha så höga skålar när kottarna är små..

Annons:
almazs
7/25/09, 1:55 PM
#14

#11 oj vad jag missar innan jag skriver! gud va sorgligt :(

[Nininosen]
7/25/09, 4:01 PM
#15

Det var mamman som skulle drick eftersom hon vägrat drick ur flaska på ett par dagar då ställde jag dit en vattenskål en men vara 1cm vatten i, det var en vanlig vattenslål. Ungen var för liten för att förflytta sig själv. Så även om skålen vart låg så hade han inte kunnat krypa ur. Mamman tog alltså md sig ungen till skålen och la honom där medans hon drack och glömmde honom där. Så när jag skulle titta till dom så var han redan borta.. =/

almazs
7/25/09, 9:34 PM
#16

# usch vilken hemsk historia :(

Linda-J
7/30/09, 12:13 PM
#17

oj ,det var ju inte alls kul att läsa Gråter

men var det din första gång med en egen kull nininnosen?

Upp till toppen
Annons: