Annons:
Etikettallmänt
Läst 2283 ggr
Grodan
2009-08-05 00:50

Vad vill vi läsa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det något speciellt Du vill läsa om?

Tala om det, så att vi medisar o Mikaela får lite tips på vad för artiklar som önskas.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Mikaela_B
2009-08-05 19:13
#1

Puttar!

Vill gärna veta vad ni alla vill läsa om

www.blueberryhedgehogs.com

[Nininosen]
2009-08-06 01:28
#2

jag skulle gärna vilja läsa om sjukdommar krämpor, samt vad man kan göra själv osv.

Mikaela_B
2009-08-09 21:51
#3

Jag har postat 3 artiklar nu på ämnet lite iallafall fler påväg.

*Giftigt för igelkottar
* När man skall uppsöka veterinär
* När man misstänker att igelkotten är sjuk

Där i finns det lite vad man kan göra själv iallafall.
Håller på att jobba ihop en artikel mer ingående om vanliga skador och orsakerna för dom.
Och sedan de sjukdomar som man kan göra något själv åt, annars så rekomenderar jag helt artikeln om "När man skall uppsöka vet"

Jobbar just nu på
* Dvala - Varför dom inte får dvala, vad som händer om dom gör de, hur det påverkar dom hälsomässigt, chanserna att det händer igen och vad man skall göra åt det, symtom på dvala osv….

Mer ideér om vad ni vill läsa och ha tillgängligt på sidan??

www.blueberryhedgehogs.com

Grodan
2009-08-09 21:54
#4

Underbart, Mikaela!

Jag har också skrivit en artikel de senaste dagarna: Afrikansk Pygméigelkott

Funderar på en till… vad man bör veta innan man skaffar kotte…

en annan jag kom på är: vad man behöver när man skaffar kotte (klosax, våg, värmedyna mm)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
2009-08-09 22:30
#5

Just de! Glömde helt, satt och läste den för några dagar sedan ju!

Toppen Grodan!

Tycker att du skall jobba med de två som du funderar på just nu.
Dom behövs, vad man bör veta innan man skaffar igelkott kan aldrig bli för uttjatat eftersom att man hittar sina ungar på blocket hela tiden efter en kort period. Så kör på

Gällande vad man behöver när man skaffar igelkott är oerhört viktigt egentligen, och tror att det underlättar väldigt mycket för folk när man kan hitta det snabbt och enkelt via oss på igelkott iFokus!

Och så får alla en bild av hur DYRT inköp av igelkott är, eftersom att det enda folk tänker på nu för tiden egentligen är hur otroligt billigt djur det är.

Jag håller också på att beta av alla veterinär stationer i hela sverige län för län för att se vilka som tar emot igelkottar…. Så förhoppningsvis när jag e klar med att tracka sveriges alla veterinärer så kommer en lista ut :P

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2009-08-17 02:17
#6

Putt!

Något som vill läsas om mer?

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
[Nininosen]
2009-08-18 01:11
#7

Jätte fina artiklar ni har skrivit om. Men jag har en ide som jag trormånga kan uppskatta. En artikel om färger? För vad jag läst mig till här så finns det en hel del men många har inte koll på vad som är vad. En artikel med färger och bilder? vAD SÄGS?

Mikaela_B
2009-08-18 02:36
#8

#7 Jag kan säga på en gång att jag har försökt, men jag vet inte alls hur jag skall få ihop det, mitt enda allternativ är att det blir flera olika artiklar, där dom blir uppdelade i

* Standard färger
* albino
* Snowflake
* Vita färger
* Pinto
* Algerian standard
* Algerian vit färgade
* Algerian Snowflake

Men det finns inte bilder på alla dessa färger att få tag på även om jag skulle få tillstånd att låna bilder av folk så existerar dom inte, om jag nu inte skall ta och leta världen runt och engagera mig till tusen.

Saken är den att även USA speciellt just Hedgehogcentral har jobbat i över 9 år på att få ihop det dom har om färgerna, och dom är inte klara ens.

Men då e de artiklar om enbart färgerna de är inte färg genetiken utan som sagt bara färgerna om jag förstår det hela rätt som ni är ute efter i så fall ??

Det är en artikel som inte kommer komma ut inom den närmsta framtiden, någon då och då, standarden är inga problem att få ihop hyfsat snabbt men de är senare som de kommer bli knepigare att få ihop bilder mm.

Men låter upplägget bra eller har ni andra ideér på hur ni vill ha det med färger?

www.blueberryhedgehogs.com

elvisen
2009-08-18 18:00
#9

jag skulle jätte gärna vilja läsa om olika bra med tillhör till igelkotten:) som skulle vara bra att ha:)

Mikaela_B
2009-08-18 18:26
#10

Tror att det har pratas om en artikel om vad man bör köpa och ha hemma innan och när man köper igelkott. Men det var inte jag som skulle skriva den så vet inte riktigt hur det blev,

Men självklart så är det en bra ide som skall arbetas vidare på =)

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2009-08-19 02:12
#11

fortfarande lite mer genetik

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2009-08-20 18:57
#12

#9 + #10 Jag ska skriva den, har dock inte varit riktigt på topp senaste veckan.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
2009-08-21 00:35
#13

#12 lugnt grodan, har inte vart så mkt med mig nu heller… Så kör i din takt, för de gör jag just nu…

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: