Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2754 ggr
Beata Nilsson
2009-08-05 00:16

Rumsren

Jag måste få tips om hur jag får min kotte rumsren. Han gör alla sina behov precis var som helst och det innebär ju i praktiken att jag måste dammsuga och torka golvet i hela lägenheten varje dag… Han är född i maj 2009, en liten krabat.

Tips? Please?

Annons:
Mikaela_B
2009-08-05 00:26
#1

Tror de finns ex antal sådanna här inlägg med samma frågor så kolla efter dom här inne så borde du hitta många tips… =)

Men för övrigt så är det en liten krabbat du har och de krävs ett enormt tålamod och självklart en massa städande :P

Använder du dig av låga toalådor?
du kan även lägga ut tidningspapper mm och helt enkelt ha tålamod och se till att igelkotten försöker utföra ett behov på platserna.

Det finns ingen garanti på att du kommer få din igelkott rumsren så de är något du också får ställa in dig på.

Igelkottar gör sina behov samtidigt som dom springer runt ofta så ibland kan de vara väldigt svårt och jobbigt att få dom rumsrena

Som sagt, Tålamod är människans bästa vän i detta fall

www.blueberryhedgehogs.com

Beata Nilsson
2009-08-05 00:59
#2

Har letat bland inläggen men hittade inga direkta tips. Läste något om en specialsand eller vad det var?

Jag är inställd på att den inte blir helt rumsren men om det inte blir bättre än så här kan jag inte behålla den. Hemska tanke.

Ska lägga ut tidningspapper på direkten!

Mikaela_B
2009-08-05 01:01
#3

Gör även så att du tar lite av avföringen och lägg på tidiningspappret och i ev lådor om du har sådanna med!

www.blueberryhedgehogs.com

Beata Nilsson
2009-08-05 01:09
#4

Aha, ska göra det!

Upp till toppen
Annons: