Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1191 ggr
FunkyShrimp
8/6/09, 2:13 PM

Historien om Lillemors ben.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hände nåt konstigt..

Jag skulle lägga Zaita i samma tröja och filt som Lillemor sov i, och så vaknade lillemor då jag tittade till henne. Men hon reste sig inte som hon brukar, utan låg kvar på sidan fast framdelen var mer "upprätt". Hon tittade på mig och jag lade över tröjan och filten igen över henne så hon skulle få sova vidare.

Sen slog det mig att hon kanske hade ont i nåt av benen eller någonting pga att hon inte rest sig.
Gick sedan tillbaka till henne och lyfte upp henne.
Då låg hon som en boll i handen och sedan småbet hon sig själv, bara lite grann, försiktigt i vänstra tassen ;O

Tog henne till köket och skulle se ifall hon ville äta, och det gjorde hon. Men hon låg mer än satt/stod upp när hon åt. Tyckte det verkade som att det var nåt fel på vänsterbenet. Lyfte upp henne och hon ramlar till lite, man blev ju orolig :O
Hon hade ju inte visat något sånthär dagen innan alls, och sedan hade hon ju sovit bara.

Sen tittade jag noga och kände på tassarna för o försöka lista ut vad felet var. Först ryckte hon åt sig tassarna när jag petade på dom, men det gjorde hon på bägge. Sedan kunde jag pilla och titta när jag tog i dom för o kolla. Det var inget fel på någon av tassarna, de kändes likadana, ingen svullnad.

Släppte ner henne igen och tyckte fortfarande att hon gick lite dåligt på vänsterbenet. Gav henne lite larver så att hon skulle lockas att gå lite längre så jag kunde kolla några gånger till.
Sedan tänkte jag att jag skulle låta henne vara och se ett tag senare ifall det hade blivit bättre.

Senare, på kvällen när hon är uppe och springer och har sig så är det inget fel alls på benet! :P
Hon använder det precis som innan.

Låg och kollade på teve, och så slog det mig!
Hennes ben måste ha somnat :O Därav att hon bet sig lite i tassen = det stack i tassen, samt att hon inte gick på det ordentligt.

När ett av mina ben somnar ordentligt gör det ju riktigt ont faktiskt, och man försöker ju att inte gå på det så mycket.

Kan inte komma på någon annan förklaring. Hennes ben måste ha somnat.

Hur vanligt är det egentligen med djurs ben som somnar?
Tror jag aldrig hört om det eller sett det förut nångång.

Annons:
Grodan
8/7/09, 12:21 AM
#1

Ja, varför skulle hennes ben inte kunna somna?

Den kan ju varit någon tillfällig sträckning el dyl. Sådant ser jag ofta på min hund, men å andra sidan har han inte så bra leder…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
8/7/09, 12:31 AM
#2

Nej precis. Så jag tror mycket väl att det var det som hände^^
Lite gulligt dock, då jag trodde det var nåt allvarligt men så hade benet bara somnat :P

Tina-A
8/7/09, 10:25 AM
#3

Vad konstigt! Det har jag aldrig hört talas om.. Men varför inte liksom :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FunkyShrimp
8/7/09, 12:35 PM
#4

#3 haha nej jag har aldrig stött på det förut med djur :P men men, nån gång måste väl vara den första.

Undrar hur dom tycker det känns. Kan inte va så bekvämt iallafall^^
Men skulle vara intressant o få se hur dom tänker :P
"Wtf, vad är dethär?"

Grodan
8/7/09, 5:42 PM
#5

tror att det är ett sådant beteende vi inte kollar på så mkt… när våra djur naggar (nafsar lite lätt) lite i sina ben… när jag tänker efter har jag sett alla mina djur göra det…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: