Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 5770 ggr
[Nininosen]
9/9/09, 4:16 PM

Han sitter fast, vad skall jag göra!?

Sen två dagar tillbaka smet Mr bean in bakom mina köklådor i ett litet hål com är yttepytte litet, han måste ha pressat nått fruktansvärt. Iaf så hör jag honom prassla där inne och försöker komma ut men det går inte! Jag har letat efter andra vägar dit ovh dragit ur spis och grejjat men inget har hjälp. Nu har jag trotts svininfluensan legat på alla fyta i 30 min och flrsökt slita upp träplankan längst ner, men jag är så svag men det här febern och ingen vill komma och hjlpa mig pgr av att bli smittade. Jag tänkte såga av plankanman en såg går inte in där jag vettifan vad jag skall göra?

Har lite ångest…

Annons:
UlrikaD
9/9/09, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hur länge klarar han sig utan mat och vatten?

Hade en hamster som smet in bakom en vägg, jag bröt upp hela väggen för att få ut honom. De kan ju skada sig därinne om inte annat.

Bor tyvärr alldeles för långt ifrån för att kunna hjälpa. Det är väl viktigare att få ut honom än att man blir smittad av någonting?

Grodan
9/9/09, 5:17 PM
#2

hammare, spett, bända upp? *tipsar*

eller lägg lite mat o vatten utanför hålet så att han kan pressa sig tillbaka igen… blir han hungrig så kanske han kan greja det…

annars vänta tills du mår bättre och släng in mat o något vätskefyllt till honom så att han klarar sig - han får bo där tills du har ork nog att riva upp ett större hål


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
9/9/09, 7:17 PM
#3

Var väl snart 2 år sedan som min lilla spike tog sig in bakom sipsen och därifrån bakom kökslådorna, rev ut spisen så kacklet flög åt alla håll, inann jag märkte att han gått vidare till köksskåpet, så tog en kofot och bände upp allt med…

Folk säger att våld inte löser något, ibland löser de allt :P
Kofot har jag haft nytta av i lägenheten många ggr iallafall :P

www.blueberryhedgehogs.com

Grodan
9/9/09, 7:52 PM
#4

sant… hur kunde jag glömma KOFOT!!!?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/9/09, 7:53 PM
#5

ska lägga till det i listan över tillbehör man behöver när man har kotte… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
9/9/09, 8:01 PM
#6

Haha! Ja de kan vara värt att lägga till på listan :P Har aldrig använt min innan, viste inte ens att vi hade en hemma tills igelkottarna började med hyss. Shi fick jag som trodde hela lyan va säkrad och att de skulle räcka eftersom att den är iller säkrad men neeeej då…

Allt som illern inte tycker är intressant att ens ge sig på de gör igelkottarna så gärna.

 Så kofoten är nog min bästa vän i hushållet :D

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
[Nininosen]
9/9/09, 10:16 PM
#7

Helvetes jäka skit, ja har försökt, jag äger ingen kofot… jag försökt ebända mad hammaren men lyckades inte heller. Mat har jag redan kastat in och lite gurka. Typiskt, jag vill ju ha ut honom därifrån…

Nä men folk är ju rädda för svininfluensan. Kan förstå det, fast den inte är så farlig men ingen vill ju bli sjuk..

Grodan
9/9/09, 10:36 PM
#8

#7 du är nog för svag… tycker du ska ta det lugnt och bli frisk… ditt hjärta blir påfrestat och ditt immunförsvar behöver i lugn och ro bråka med din sjukdom


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

enbartmalin
9/10/09, 12:15 AM
#9

#7 Hur går det? Jag har för mig du bor uppåt landet?? Om inte kan jag komma och hjälpa, är itne rädd för sjudomar :P

Hälsningar Malin

toveb
9/10/09, 12:36 AM
#10

Ta det lugnt och bli frisk,har han klämt sig in kan han klämma sig ut,han klarar sig säkert bra därinne,och innan du vet ordet av ,är han ute igen.Kanske räcker med att lyfta ur kökslådorna,för att få större hål..

Annars får du ,när du blir frisk skaffa detta eftertraktade verktyg…kofot.

Krya på dig ! ..har du någon som förser DIG med mat ?

[Nininosen]
9/10/09, 2:50 AM
#11

Tack för omtanken tove! Jadå systern min parkerar matkassar utanför min dörr. Jag har pillat in mat och han har ännu inte klämmt sig ut  men han förslker han har tugat bort en cm av plankan innifrån. Men ännu inte kommit ut.

Jag har nu sett till att om han inte kommer ut inatt skall en vän komma över med en kofot och bända upp plankan, då iklädd gasmask för han var så rädd för at bli sjuk.

Mr ben mår bra tror jag iaf jag hör hur han knaprar torroder och han har bufe uppdukad utanför hålet med mjölmask kattmat och köttbullar… jag vill ju ha ut min lilla kotte…

[Nininosen]
9/11/09, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Mr bean är nu fri!!

En vän till min kom hit efter jobbet trotts att jag har svininfluensan och bände upp plankan som han satt bakom med två kofötter.

En helt färdik men oj så lycklig kotte kilade genast ut i det fria! Han är dock inte så vacker på bilden men min lilla drakula mår iaf bra nu!

UlrikaD
9/11/09, 8:59 PM
#13

Härligt att höra och härligt att du hittade en vän som hjälpte dig!!

Annons:
Grodan
9/12/09, 12:21 AM
#14

Åh, vad bra! Härligt att du har en god vän som ställer upp!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tina-A
9/14/09, 3:06 PM
#15

Vad snällt gjort av din vän :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lovebuz
3/22/10, 12:40 PM
#16

Det var just ett sånt hål som min kotte hittade förra veckan, ett hål som jag inte ens visste fanns. Men nu är det spikat igen - hoppas jag. Krypit runt och känt efter och kollat osv. Dock badrummet jag är nojig över då katten har sina lådor där och behöver dörren öppen.

Jina
7/30/13, 3:09 AM
#17

Åh herregud, det var bland det sötaste jag sett! Skönt han blev fri (även om det hände för flera år sen nu).

Upp till toppen
Annons: