Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 4557 ggr
DavidH73
2009-09-06 12:38

Igelkottsunge

Jag har en liten och mycket skakig igelkott i trädgården.

Den letar sig hela tiden mot huset, trots att jag försökt ta den till ett skymmande buskage.

Jag får uppfattningen av att den är sjuk och antagligen krupit hemmifrån för tidigt.

Jag har ingen vidare kunskap av igelkottar och det är troligt att den kommer att dö snart.

Finns det något jag kan göra för att lindra dess lidande eller hjälpa den?

David

Annons:
Mikaela_B
2009-09-06 16:26
#1

I det fallet så ring till något viltvårdare eller liknande om du kan
och prata med dom, i bästa fall så brukar dom komma och kolla läget och i värsta fall så tar dom den ifall vård eller liknande är i behov för den.

Ställ ut vatten och lite mat eller något under tiden och se om den inte är uttorkad mm. ifall den är intresserad, annars kan man tyvärr inte som privat person göra speciellt mkt :S

Jag hade försökt hitta en viltvårdare eller liknande, eller pratat med en veterinär och se ifall dom kan hjälpa till att hitta någon som kan ämnet och som kan hjälpa till. Oftast brukar dom ha god kontakt med sådanna personer eller organisationer då de förekommer att folk kommer in med vild djur ibland.

www.blueberryhedgehogs.com

toveb
2009-09-10 00:47
#2

Lili och sussie tar sig an sjuka vilda djur..

"Djurens ö" eller vad kallar dom sig..?

Har ring dom när jag hittade en skadad igelkott mitt inne i stan,de kom och hämta den nästa dag,men jag har tappat bort telnr.Någon här som har det?

Grodan
2009-09-10 02:54
#3

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: