Annons:
Etikettallmänt
Läst 1694 ggr
sallad
2009-09-12 14:04

tam igelkotte.

jag var ute själv så träffa jag en igelkote den döbte jag till emil å nu nästan altid så kommer han till mig när jag är ute. värför är han så tam jag var med han en gång sen blev han tam eller hon jag kanse har döpt en kvinna till emil.

-Rasmus 🌈

Annons:
[Nininosen]
2009-09-12 17:18
#1

?

enbartmalin
2009-09-12 18:38
#2

#1   10 åring som träffat på en vild igekott som han tror han fått tam och som han tror återkommer till honom när han är ute, han har döpt den till Emil.

Han undrar varför den är så tam när han bara "var" med den en gång.

Hälsningar Malin

sallad
2009-09-12 22:56
#3

Obestämdhur vet du att jag är tio

-Rasmus 🌈

enbartmalin
2009-09-12 23:08
#4

Det står på din presentation. :)

Hälsningar Malin

Grodan
2009-09-13 17:22
#5

Men det kan väl vara så, att kotten är väldigt orädd för människor?

sallad, du bör inte röra kotten eller försöka fånga dem för att ha som husdjur, då det inte är tillåtet enligt Svensk lag. De igelkottar vi har som husdjur är arter som är godkända att hålla som husdjur och de härstammar från Afrika och Egypten.

Däremot är det helt lagligt att prata med vildigelkotten och mata den. Och vill du döpa den så är det ingen som hindrar dig.

Jag själv kallar alla harar för Kadidus, alla rådjur för Rådis och alla vilda råttor för Påttisen samt pratar med dem när jag är ute och promenerar min hund. På så sätt vet hunden också att det är en hare el rådjur någonstans där ute…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Salladshataren
2009-09-14 16:00
#6

Ofta så har vilda igelkottar lite löss och annat otyg som man inte vill ha på sig Flört

Men som Grodan säger så får man prata med dem, döpa och mata…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
sallad
2009-09-17 19:35
#7

jag hitta han död idag

-Rasmus 🌈

sallad
2009-09-17 19:38
#8

jag vet att man inte får ha dom…

-Rasmus 🌈

Upp till toppen
Annons: