Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1584 ggr
[Nininosen]
9/30/09, 9:24 PM

Nä, nu är jag arg på Mymlan...

Mymlan min lilla afrikanska tjej fick en unge för ett par dagar sen. Hon är så otroligt ointresserad av sin egen unge. Ingen aning om vad detta beror på då hon har allt från värmamatta till vatten och mask och krypin. Men nehepp, ngen ligger ständigt utanför henne eller ensam.. idag blev jag så trött på detta att ja tog ungen och matade den med mjölkersättning, tror inte att den kommer att klara sig utan det… suck.

Annons:
FunkyShrimp
10/1/09, 11:44 AM
#1

vissa djur vill ju inte ha sina ungar. Det kanske är så att det är nåt fel på ungen, för mammor känner ju av sånt och puttar då bort dom.

Men det är bra att stödmata iallfall, du kan ju testa att lägga tillbaka ungen igen några ggr och se ifall hon vill ta emot den ändå. Ibland kan det gå.

Salladshataren
10/1/09, 11:11 PM
#2

Kan vara fel på ungen, eller mamman är kanske inte redo eller så kanske det är fel på mamman. Finns så många orsaker till att hon gör som hon gör.

Jag håller både tummar och tår för det ska gå bra för ungen och Mymlan!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Grodan
10/2/09, 7:46 PM
#3

Haha… det finns en tjej här på iFokus som heter Mymlan… blir förvirrad… Förvånad


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
10/2/09, 7:52 PM
#4

och en uppfödare :P vart lite förvirrad jag med haha

Grodan
10/2/09, 9:21 PM
#5

#4 Glad

Vad ger du den för mjölkersättning?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Nininosen]
10/3/09, 5:24 PM
#6

Jag ger en mjölkersättning för kattungar men gör den lite tjockare än rekomenderat till katter då en liten liten bäbis får i sig så liten mängd. Mymlan bryr sig lika lite om ungen men jag matar en gång om dagen det har funkat hitills så vi hoppas på de bästa ungen är pugg och fnyser…=)

Annons:
[Nininosen]
10/3/09, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en liten bild på ungen.

FunkyShrimp
10/3/09, 5:59 PM
#8

Sötis!

Lite OT från denna tråden nu, men har du några egyptiska bebbar kvar? isf, kön?

[Nininosen]
10/6/09, 11:31 AM
#9

Ungenlever fortfarande som tur är.

Nej tyvärr har ja inga egypt bebbar kvar, men kanske en kull svårt och se om honan är gravid.. lite mer fräs i dom lixom hehe

Upp till toppen
Annons: