Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1135 ggr
Mikaela_B
10/27/09, 6:20 PM

Drömma mardrömmar?

Kan en igelkott drömma???
Varför jag påpeka mardrömmar i rubriken är för att just en av mina igelkottar låter som han drömmer mardrömmar på natten med konstiga gnällande ljud som kommer då och då… ibland låter det som han skriker.. humm…

Jag har aldrig funderat på det förens nu.. tog ett tag innan jag hittade vem det kom ifrån men hittade den misstänkte och satte han för sig själv i mitt sovrum och jo visst var det han…

Någon som har upplevt samma sak eller liknande`?!

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
FunkyShrimp
10/27/09, 6:54 PM
#1

Min ena piper lite ibland när hon sover. I varje "andetag" så att säga.
Dom kan säkert drömma, det borde väl alla djur kunna göra?

Angående sova; Lillemors fot somnade en gång med… trodde hon var skadad då hon inte gick ordentligt på foten, men det visade sig att hon mådde tipptopp senare på kvällen. Sen tänkte jag till och iochmed att hon hade bitit sig löst i tassen när jag höll i henne så måste det stuckit och hon ville få bort det. Det har jag inte hört om hos igelkottar förut :P men det är samma sak där, det kan väl hända alla djur som sover på diverse kroppsdelar^^

UlrikaD
10/27/09, 9:48 PM
#2

Är väl någon som har skvallrat för honom att det är tillökning på gång med någonting krypande i golvnivå.Flört

[veralera]
10/28/09, 3:47 AM
#3

#2 haha säger som ulrika. Han kanske hört småprat om att din uppmärksamhet kommer vara mot andra håll närmsta tiden, liten avundsjuka här kanske;D

Haha nej men jag tror de kan de! Min vän tog hand om en vanskött hund, den började "skrika" fastän den sov…

UlrikaD
10/28/09, 4:25 AM
#4

#3 Eller så är han helt enkelt rädd att behöva dela med sig av mjölmasken.Flört

Mikaela_B
10/28/09, 2:50 PM
#5

#4 haha! Ja eller hur man börjar ju undra, alltså jag har många igelkottar och har haft en del innan, men denna pojk tar då priset haha… Aldrig vart med om något liknande, visst att man hört ljud ifrån dom men han e ju extrem

Och då kan vi ju understruka att han är fullt frisk och inga teken på sjukdom eller förkylning eller liknande….

#3 Jo jag vet ju att min hund brukar drömma på nätterna, ligger och rycker i benen, gnyr och gnäller och låter allmänt konstig ibland :P

Har försökt lyfta på hans filtar på natten för att kolla om man kan se vad han sysslar med men han vaknar ju så fort som man kommer i närheten så de var ingen smidig idé från min sida hehe…

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: