Annons:
Etikettallmänt
Läst 1267 ggr
lovebuz
2009-11-06 23:11

Kotte med andra djur?

Får lite bakslag av att en kotte med hund och katt inte kommer att gå ihop och att det är en dum idé? Tankar kring detta mottages gärna…

Får väl låta bli att skaffa en kotte då. :(

Annons:
BlackWingedAngel
2009-11-06 23:52
#1

Kotte ocg katt kan gå alldeles utmärkt ihop, men de gör inte alltid det. Har man redan djur kanske man borde låta dem träffa en kotte på något vis för att försäkra sig om hur de reagerar?

Vår katt flyttade ju in som kattunge och igelkotten bodde här först så de har fungerat bra tillsammans. Min systers kotte däremot blev illa behandlad av två vuxna katter som han flyttade ihop med och han blir därför nervös av vår katt eftersom hon är så nyfiken och han behöver lugn och ro.

lovebuz
2009-11-06 23:58
#2

En kompis tyckte att det var oansvarigt av mig att lämna kotte med katt o hund. Har ingen kotte än o vet inte om det blir någon. Besvikelsen tog överhand:(

UlrikaD
2009-11-07 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag är ju ny på kotte men mina fyra katter och kotter går utmärkt ihop. De följer efter honom, sniffar lite på honom men han bryr sig inte utan tultar glatt vidare. Och ibland är det han som går efter katterna så han är nyfiken på de också, och han rullar inte ihop sig eller nåt när de nosar på honom. Men det kan ju bero på individer också naturligtvis.

lovebuz
2009-11-07 00:15
#4

har själv en katt hund på 78lvm

Mikaela_B
2009-11-07 05:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ääh hund funkar lika bra enligt min åsikt ;)
Här är min 40 kg klump och en kotte (ursäkta bild kvaliten )

www.blueberryhedgehogs.com

lovebuz
2009-11-07 12:06
#6

#3 Nej men vad gulligt! :) Klart djuren vill snusa på dem i början, det vore lite konstigt annars. Vår katt tror jag skulle snusa men sedan skulle hon nog helst gå och lägga sig och gosa någonstans istället.

#5 Nejmen titta! Hur beter sig din vovve med kotte? =) Vovven här skulle nog snusa men va lite feg av sig på samma vis.

Har en gång i tiden haft tamråttor, två en gång och en tredje några år efter. Tyvärr blev jag allergisk mot råttorna men tål katt och hund och andra djur men känner att en liten ovanlig mysis som en kotte vore trevligt.

Tankarna om en kotte blev som låst då jag fick kommentaren att de inte skulle gå ihop med andra djur då de vill vara själva. Så har inte jag uppfattat allt jag har läst. Det jag läst mig till är att de inte är behov av andra kottar.

Vi har en trea (78kvm) med mycket springyta från kök hall tv rum, rena racingbanan. Så inte känns det brist på yta inte. 

Så om fler har bilder med kotte och andra djur att visa eller eran egen erfarenhet så är jag givetsvis glad att få höra. =)

Som sagt, de kommer ju att vilja titta på sin nya kompis såklart, det har jag full förståelse för. Man vill ju titta vad det är för nåt.

Annons:
Mikaela_B
2009-11-07 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Hon gör inte ett dyft mot dom, reser sig och går därifrån om dom är på henne för mkt, på bilden är hon lite schockad för igelkotten är på hennes sovfilt och försökte äta upp den typ :P Här är en bild som visar hennes misstycke till hennes ätande på sovplatsen :P

För övrigt så har jag som Ulrika ganska många djur :P Så att mina djur skall kunna gå ihop är ett ganska stort måste i detta hushåll för jag kan inte dela upp min lägenhet i fler läger som den redan är, för då har jag djuren som klagar och min sambo sedan hihi…

Jag har inga katter dock så kan ej svara på den frågan nu, MEN jag har haft 2 st och de har funkar, och hunden är ju ett praktiskt exempel på att hon funkar, men hon e så dum snäll också så hon vet inte om hon är Chihuahua, Iller, igelkott, häst, råtta eller Rottweiler liksom… :) Har haft gp råttor som sovit ihop med henne liksom så ja allt har funkat felfritt här med hund iallafall :P och eftersom att vi har en iller här hemma spatserande med så är inte de ett problem heller för mig, haft en insident där han har velat gräva ur igelkotten eller nått sånt, men mina har han inte rört och funkar jätte bra.

Dock så föredrar han mina småttingar bättre, inte lika vassa taggar och mycket mer energi :P men kan man klandra en iller kille på 8 månader? neee full fart =)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: