Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1006 ggr
[veralera]
10/15/09, 11:51 PM

Alla dessa gömställen!...

Nej nu pallar jag snart inte mer haha!

Nu har Piggelin dissat båda sina kojor, alla sina filtar samt väskan i min garderob hon sovit i senaste månaden, samt hålet i gardinen där hon också gillar att sova och har hittat en nytt gömställe och jag hittar f'ntamig inte var det är!

Har letat bakom soffa, bakom alla bokhyllor, bakom chinchillaburarna, mellan chinchillaburarna, under sängen, i gardinen, i alla garderober, i bakrummet, bakom tvättmaskinen, under skohyllan. Så har det varit varje dag hela veckan nu! Och varje dag får jag lika panik för att jag inte hittar var hon är, tror hon dött, smitit ut etc. Men när jag kollar på tv på kvällen hör man plötsligt hennes smaskande och då sitter hon där och käkar…

Tror jag ska sätta upp en övervakningskamera så jag ser var den rackarn gömmer sig om dagarna.

Annons:
FunkyShrimp
10/17/09, 2:28 PM
#1

när du ser att hion äter, gå dit och stanna tills hon springer tillbaka till sitt gömställe.
Min ena kottis brukar också hitta dessa skumma ställen som man inte hittar henne på :P men jag hittade stället när jag följde efter vart hon gick sen när hon vart uppe och åt^^

[veralera]
10/17/09, 6:45 PM
#2

Jag försöker men medans jag är vaken på kvällen så är hon vaken och springer runt, när hon väl gått och lagt sig och jag ser var hon är, så på morgonen när jag vaknar - borta.

Kanske finns något hål i väggen eller något haha!

FunkyShrimp
10/17/09, 7:43 PM
#3

#2 hehe lustigt att du säger det :D för min lilla dam hittade just det, ett hål i väggen xD Och dit skulle hon in varje kväll! :P
Man vart ju lite tokig först när man hörde krafsande nära väggen men hittade henne inte någonstans!

En kväll (hade gjort det flera ggr innan, men hon lyckades vissa gånger trycka sig igenom ändå) så hade jag satt en "mjuk korg" eller vad man ska säga, sån man köper på ikea typ o har smink i hehe. Hade lagt i typ 2 bönkonserver och sen låg det lite smink o annat som skulle tynga ner det så att hon inte skulle kunna flytta på den, och så hade jag tagit ett linne för att proppa igen hålet.

När jag vaknar är linnet borta… haha. Då har hon dragit med sig det in och bäddat med typ. Och jag såg aldrig mitt linne igen :D haha.

[veralera]
10/17/09, 7:57 PM
#4

Haha ja kottar är roliga!

Själv hade jag hört att kottar mår dåligt av att vara i samma rum som TVn, så hade gjort små "hörnor" till henne att sova i, i hela lägenheter förrutom där tvn är, men självklart blev "TVstället" hennes favoritställe i huset där hon gick och lade sig i en ficka i gardinen varje kväll…

Salladshataren
10/20/09, 11:47 AM
#5

Sätt en gps-sändaren på henne, vetja Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Upp till toppen
Annons: