Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1922 ggr
lovebuz
2009-11-07 21:49

Borta på dagen?

Nu sover ju kottarna på dagen men hur funkar det när ni jobbar/går skola? Det är ju svårt att ha uppsikt under den tiden.

Hur funkar det med de andra djuren (hund och katt) med kotten på dagen?

Små nyhemkomna kottar, släpper ni dem helt ensam i början om det är jobb eller skola? Tar ni ledigt för kottarnas skull eller hur gör ni?

Hjälp vad jag frågar idag :)

Annons:
lovebuz
2009-11-07 21:50
#1

NEJ! Fel kategori, för snabb i tryckandet. Denna tråd skulle in på "att vara igelkottägare" Sorry!

UlrikaD
2009-11-07 22:29
#2

Jag fick ju en vuxen kotte och ingen bebis förstås. Men här släppte jag lös direkt. Var vaken första dygnet för att hålla koll på katterna och just den illern som bor med honom permanent. Och efter det ansåg jag att det var lugnt och det har funkat bra efter det.

lovebuz
2009-11-07 22:58
#3

Okej, tänkte för att vid en ev. framtid om jag ska se till att förbereda jobbarpolarna på att jag ska med min kotte hemma. Då jag har katt och hund så känns det som att man vill hinna vänja kotten först och så. Jag vet inte.

Tina-A
2009-11-11 12:54
#4

Hunden lämnar jag aldrig ensam, men iller + kotte brukar vara hemma när jag är borta. Nu har jag ingen kotte längre men bruka-de :P Och det fungerade alltid bra. Först lät jag det gå ett tag innan jag lämnade de ensamma kortare stunder, för att sen kunna gå helt hemifrån men de har alltid kommit överrens bra och det har aldrig varit några problem.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

BlackWingedAngel
2009-11-11 13:31
#5

#4 Har du hunden med dig till jobbet?

Jag har hämtat mina djur när jag redan har varit ledig. Kotten hämtade jag under semester och jag hade ju nattarbetarrytm då så jag var vaken och hemma alla nätter första veckan.

När vi hämtade katten hade jag också en vecka kvar innan jag började skolan så då var jag uppe större delen av natten för att se hur hon betedde sig mot kotten.

Tina-A
2009-11-11 15:27
#6

#5: Dagmatte :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Upp till toppen
Annons: