Annons:
Etikettallmänt
Läst 1367 ggr
lovebuz
2009-11-08 16:26

Värme inomhus?

Hur varmt har ni i lghten/huset just idag? Ni med kottar alltså :)

Annons:
[veralera]
2009-11-09 21:11
#1

Vi har inte så jättevarmt faktiskt. Min kotte är sån liten fighter. Hade jättekallt hos förra ägarna och har aldrgi fått ha en värmedyna innan så det vill hon inte ha nu heller…

Men vad jag förstått är min piggis ett undantag!

lovebuz
2009-11-09 23:15
#2

Okej, ja men det är ju bra att hon mår bra iaf =) Har golvvärme och förstått att det gillas bland de taggiga.

[veralera]
2009-11-10 00:09
#3

Haha a men inte min… o__O hon är lite "skadad" haha:P Hon är varken intresserad av filtar, värmedynor eller kojor… Men en tunn liten väska i garderoben är utmärkt!

lovebuz
2009-11-10 09:04
#4

Okej, men en väska är säkert intressant det med ;)

lovebuz
2009-11-12 13:35
#5

Gärna mer värmeinfo om era hus/lghter mottages :) Då det står allt mellan 18-23 grader så är jag ändå nyfiken på vad ni har inomhus. Våran lägenhet har värmeslingor som man själv gärna står på ibland.

Värmemattor har jag hittat men det där med dimmerfunktion som drar ner värmen på mattan har jag inte hittat. Värmeslingor som läggs lösa, var passar de bäst? :)

Mikaela_B
2009-11-12 20:19
#6

Just nu har jag en lägenhet som är SKIT kall men mitt temperament mot hyresvärden osv borde göra lägenheten varm, hehe….

Ne nu är de runt 20 grader i lägenheten, och jag fryser som en isbit dagligen, hemskt, kan inte sitta vid datan ens utan att mina händer blir som is… Vilket gör att de är alldeles för kallt här för mina taggiga bebisar!!!!! Där av mitt griniga humör mot hyresvärden som lovat att fixa detta nu i 3 dagar!!!

Så min lägenhet ser ut som en uppvärmd svinstia typ, om man skall föreställa sig med en massa värmelampor, spånblandat med fleecefiltar och rent jevulskap rent ut sagt… Enbart för att hålla de varmt, och burar utrustade med värmemattor, sovplatser utsatta med värmemattor och tyvärr mindre springyta för tillfället har väl just nu 8 kottar på ca 15 kvm och 5 st på ca 10 kvm….

Men de skiter jag i just nu, jag tänker inte utsätta dom för fara så tills värmen är igång igen vilket hoppas är imorgon så får dom vara på dessa ytor, och jag får rasta en massa igelkottar under nattetid istället och driva min sambo till vansinne… suuuck

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
lovebuz
2009-11-12 20:59
#7

#6 Ah det är hyresvärden som ställer in värmen? Här ställer vi in önskad värme själv så det blir att putta upp ett par grader. Den lilla dosan som känner av värmen i lägenheten är i ett rum så vad händer då jo rummet är varmt, apparaten tycker det är varmt men resten av lägenheten blir inte lika varm men kommer vid ev. kotte inskaffa så att det finns värmegrejer.

Sommaren dock är det över 30 grader inne och man rinner bort. Just nu tror jag det är 21 grader inne eller något. Det är jobbigt att frysa inomhus. Du får fortsätta gnälla på han/hon ;)

Mikaela_B
2009-11-12 21:46
#8

#7 nej men vi har just nu inga element eller något som funkar, och 2 av dom läcker och de är ren pajas teknik för min del :P Jag vill bara ha igång min värme… jag kan nämligen stå och skruva upp min värme på elementen men då också inbilla mig själv att de blir varmt Tungan ute

Jo jag e fd rökare också.. hum, så min blodcirkulation har ju fått tagit stryk efter 8 års rökning wiieee så frysa e blää……  min åsikt, JAG HATAR VINTERN Skrattande Jag är en sommar människa, sol och värme, finns inget bättre, vintern innebär kyla, tråkigt väder, dyster stämning, ångestframkallande och lila händer, fötter och röd näsa! Usch säger jag bara ….Skrikandes

www.blueberryhedgehogs.com

lovebuz
2009-11-12 21:49
#9

#8 Ja vinter är inte kul, inte just den här tiden med mörker och tjafs. Brukar trilla ner på -36 grader är uppe i någon kort period. Urk!

[veralera]
2009-11-13 01:30
#10

Haha jag hatar också vintrar:( Fick spendera 2 år utan värme i huset, första året pga att vi var nyinflyttade och de behövde bygga om grovköket och därigenom kopplade bort elementet, och nästa år bara pajjade allt.

(Hos mamma&pappa. De har vatten eller nåt i elementen som är kopplat genom alla elementen så kopplar man bort en så slutar alla fungera…)

lovebuz
2009-11-13 14:52
#11

Min mormor har element med vattenrör och grejer och de gick sönder. Vatten i hela köket. Saknar element i denna lägenhet, har bara värmeslingor men i huset min papps bodde i förut fanns det element och de var så härliga om fötterna var som isklumpar :D

Upp till toppen
Annons: