Annons:
Etikettallmänt
Läst 2523 ggr
[veralera]
11/14/09, 6:00 PM

Badtokig igelkott..

Haha kolla från och med ca 1.20, dom den ligger och flyter…

Annons:
[veralera]
11/14/09, 6:04 PM
#1

"Hedgehogs are illegal in Arizona, California, Georgia, Maine, Pennsylvania, Vermont, Hawaii, and New York City. Even if you live somewhere I haven't listed, you should still check the laws in your area regarding exotic animals."

Där ser man.

Är han inte väldigt tjock förresten? xD Fast det är bara gulligt.

[veralera]
11/14/09, 6:12 PM
#2

Haha en riktig liten buse!

FunkyShrimp
11/14/09, 6:16 PM
#3

Fyfan vad jag hatar den där videon!
Den är inte söt över huvud taget, det är fan djurplågeri!
Igelkotten kan inte ens bottna, den hamnar under ytan och har ren panik! Och idioterna står bara och filmar och pratar med bebisröster om att den är så söt, "happy" och "excited", vilket den verkligen inte är! Inte nog med det har dom övergödat den också.
Såna människor borde verkligen inte få ha djur!

Den har diskuterats här förut på forumet och den är inte poppis. Det var nån som skulle mejla in till youtube om att den borde tas bort. Men det gick visst inte så bra… Fattar inte varför den får vara kvar!
Blir lika arg varje gång när jag ser den!

[veralera]
11/14/09, 6:34 PM
#4

Haha ja förstår vad du menar. Men den är gullig som den flyter:P

Men har faktiskt svårt att tänka mig att någon som flyter sådär inte tycker om det…

Och hon har ju skrivit till en lång text nu om att man inte ska låta igelkottar som inte kan simma bada, och att de inte ska vara utan uppmärksamhet mm.

FunkyShrimp
11/14/09, 6:39 PM
#5

#4 tycker jag verkligen inte.
Tycker inte det här är gulligt alls och förstår inte hur du kan skratta åt det…

Igelkotten flyter för att den inte bottnar. Den måste flyta på rygg eftersom den annars måste simma konstant eller hamna under vatten och drunknar.

Men oj, hon kom på det långt efteråt? Suck… sånt ska man verkligen veta innan. kan inte männskan ta bort den hemska videon då när hon nu vet att det är plågeri. Sjukt!

[veralera]
11/14/09, 6:53 PM
#6

Nja samtidigt tycker jag att man ska inte döma för mycket heller bara genom en video.

Tex hade jag en kanin som älskade att bada på stranden utanför vår sommarstuga. Hon hoppade själv ner till vattenkanten, sprang ut, plaskade, mm. När jag sedan fotade när hon var i vattnet tyckte alla mina vänner att det var djurplågeri eftersom de trodde jag tvingat henne i vattnet. Men hon gick ju själv dit och tyckte det var kul.

Saknar henne mycket, och kotten som badar påminner mig lite om henne därför tycker jag det är gulligt! Men ja, förstår ändå vad du menar!

Annons:
toveb
11/14/09, 10:08 PM
#7

Låter lite som min katt ,som kröp i badvattnet när jag badade,där satt hon med bara huvudet ovanför och njöt.

Gissa om jag blev förvånad första ggn hon kröp ner.

Det var ett litet sittbadkar och jag var egentligen inte alls förtjust i att ha en stor hårboll på magen,där hon envisades med att sitta.

Men vad gör man.

[veralera]
11/14/09, 10:15 PM
#8

Ja det är ju väldigt olika om djur gillar att bada eller inte :P

Jag kan dessvärre inte avgöra ifall denna kotten gillar det eller inte.

Är inte intresserad av att döma ägarens beteende heller, visst kan det tänkas vara dåligt men genom en video kan man ändå inte avgöra ifall den gillar eller inte. Det är ju trots allt ägaren som känner djuret bäst.

Tycker det iaf är bra att hon varnat att man inte ska låta ovana kottar simma.

Tycker det hur som helst är ett roligt klipp, så om det är djurplågeri eller inte kan vi ta en annan gång, speciellt om det redan funnits en tråd om det.

Här är en söt liten sak: (har väldigt tråkigt idag…)

[veralera]
11/14/09, 10:18 PM
#9

Haha halvtokig liten sak!

BlackWingedAngel
11/15/09, 5:18 PM
#10

#6 Det är ju stor skillnad på en kanin som springer ner i vattnet och en igelkott som släpps ner i ett badkar där den inte når botten. Kaninen kan ju gå upp!

Mikaela_B
11/15/09, 8:51 PM
#11

Alltså allvarligt???

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
11/15/09, 8:58 PM
#12

Och detta vill man filma för att??
Bara jag som vill sätta skott i nacken på vissa människor?

www.blueberryhedgehogs.com

[veralera]
11/15/09, 9:53 PM
#13

#10 klart det är skillnad! Själv hade jag ALDRIG släppt nere kotteliten i ett såpass djupt badkar… Några centimeter i vasken räcker gott och väl…

Men som sagt så tycker jag det ser roligt ut, moral biten kan vi ta en annan gång.

Däremot #12 var ju bara sjuk… Vem fan filmar något sånt!!! Stackars lilla kotte:( Försöker den skyta på något sätt, "hej jag har en handikappad igelkott" ;s

Annons:
[veralera]
11/15/09, 9:53 PM
#14

skryta*

FunkyShrimp
11/15/09, 10:15 PM
#15

#13 vem fan filmar en kotte som har total panik och typ håller på och drunkar?

förstår inte hur du kan tycka första klippet ser skitkul ut och andra är det jättesynd om. precis samma sak! bägge lider. inse det…
jag kan verkligen inte förstå att du tycker första klippet ser roligt ut.

Mikaela_B
11/16/09, 12:59 AM
#16

Dessutom så är den igelkotten smäll fet ju… så överviktig som man kan bli… den som "flyter" i vattnet

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
11/16/09, 4:51 PM
#17

ja verkligen. förstår inte mig på folk som håller sina djur så >.< dom borde inte få ha djur.
stackarna. :/

Upp till toppen
Annons: