Annons:
Etikettallmänt
Läst 2292 ggr
MrMe
12/17/09, 12:21 PM

Aftonbladet

Annons:
BlackWingedAngel
12/17/09, 6:13 PM
#1

Felaktig länk står det. Vill du förklara vad det handlar om istället?

[veralera]
12/18/09, 4:45 PM
#2

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6304374.ab

Här har ni den. Jävla sickon det finns. Läs själva…

Grodan
12/18/09, 7:18 PM
#3

haha… ursäkta att jag skrattar, men hur ballt är ett mode med igelkott och insekter i väskan?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Salladshataren
12/20/09, 12:43 PM
#4

Ack, så många människor som inte kan något Obestämd *syftar på kommentarerna*

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[veralera]
12/20/09, 11:50 PM
#5

Haha denna var lite rolig:

Warspirit, 29 år, 18 dec kl. 08:31 Problem 1: Igelkottar är vilddjur, m.a.o olagliga att ha som tamdjur. Problem 2: Visst är de söta, men försök krama en: Det är inte speciellt lyckat. Problem 3: De är fulla med löss. Kliar bara jag tänker på det! (För att inte tala om hur det torde se ut i handväskan efteråt). Se gärna till att flytta lövhögen innan ni eldar den, men snälla, snälla: Stoppa den för fan inte i handväskan! Det är ett djur, ett liv, en individ, en själ. Ingen ägodel.

Roligt när folk ska leka duktiga utan att ha någon bakgrund att bygga sina argument på. Visst har han rätt i att man inte ska ha dem i handväskan, men de är knappast vilddjur, definitivt inte olagliga, går mycket bra att krama och bär knappast på löss om de är uppfödda i fångeskap o.O

Vad tror han egentligen, att de går utomhus och fångar första bästa kotte eller…

Rafflan
12/21/09, 12:37 AM
#6

#5 haha ja ang den kommentaren tänkte jag som dig, vad tror han dom gör, går ut i skogen och letar kottar under lövhögar som dom sen stopar i handväskan *asg* det vore en syn det :P

Men ang att ha dem i handväskan, läste artikeln för ett tag sen, tycker det är helt sjukt att ha hundar i handväskor, djurplågeri, men dom blir iaf i fysiskt sjuka då hundar är vana att vara ute oavsett väder.

Men igelkottar, vilken garanti har man att det inte blir kallare eller börjar regna eller liknanade när man är ute på stan med sin kotte i väskan? :S

Kan man inte bara låta djur vara djur?
Hoppas inte denna trend kommer till sverige :S

Annons:
Mikaela_B
12/21/09, 4:33 PM
#7

Har haft sån lust att bara skicka in en komentar gällande denna artikel, men många av dom som komenterat gör de så skrattretande så jag vet inte vad jag skall skriva ens…

Lika mkt som USA osv presenterar sina trender med djur i väskor, presenterar Sveriges otroligt kunniga befolkning en trend för oss igelkotts ägare som går ut på - Förklara skillnaden mellan vild igelkott och pygme kottarna….

Seriöst :P Hur mkt vi än försöker ändra deras åsikter så bryr dom sig inte utan håller igång trenden, lika så som våra underbara blåsta kändisikoner håller igång väsktrenden….

Men min åsikt i själva trendfrågan e nog som de flestas: Oacceptabel, men min fråga e liksom Varför?! Varför vill man gå med en igelkott i väskan :S Förstår mig verkligen inte på mode märker jag :P

www.blueberryhedgehogs.com

[veralera]
12/21/09, 7:31 PM
#8

Vi brukade gå runt med våra förra råttor på axeln/i fickan när vi gick till affären och så innan:D De tyckte det var jättekul, men har vääääldigt svårt att tänka mig min lilla kotte trivas med att sitta i handväskan o.O

Det är väl en sak om man har haft ett djur i flera månader/år och är riktigt bra vän och byggt upp förtroende med det, och sen av någon anledning tar med det ut (tex tar en promenad med ex en ja, råtta på axeln) men vem i helvettet skaffar ett djur BARA för att ha den i väskan??? Haha har hört att min kotte har jättelätt att bli åksjuk enligt förra ägarna, och då kräker, mysigt att ha kattmat/pinkis/mjölmask kräk i väskan bland mobilen och sminket xDxDxD

lovebuz
1/11/10, 12:30 PM
#9

Där är den artikeln, hört talas om den men hittade aldrig den=)

Upp till toppen
Annons: