Annons:
Etikettallmänt
Läst 1759 ggr
Sophiee
2010-03-24 18:46

Behöver hjälp!!! (läs o snälla svara!)

Jag försöker igen. SNÄLLA svara.

HAr en afrikansk pygme igelkott. hona. snart 6 månader.

Har köpt ett spring hjul till henne. det är 27, 5 cm.

Finns inga större i plast.

Finns 30 cm fast i stål. så då måste jag lida sandpapper runt hjulet så hon inte gör sig illa.

Vad ska jag göra?   lämna tillbaka plasthjulet och köpa det med stål, 30 cm?

eller kan hon ha ett hjul med diamtern 27,5 cm?

Hur viktigt är det med storleken? Vill inte att hon ska skada sin rygg.

Så snälla ge mig svar så jag kan eventuellt lämna tillbaka hjulet.

Tack.

Annons:
Christiaan
2010-03-24 19:21
#1

jag tycker nog att du kan avgöra själv…det beror juh främst pa själva kottens storlek…använder kotten springhjulet sa duger nog den du köpt…har svart att tänka mig att kotten skulle tvinga sig till att springa i hjulet om det skulle kännas obekvämt

Mikaela_B
2010-03-25 15:14
#2

Jag vet inte om de är samma typ av plast hjul som jag har här hemma, gula ramar har mitt iallafall, och de passar utmärkt till mina, även mina största tjockisar, varför man skall ha så stora är ju för deras rygghållning om så säga, dom skall inte kröcka eller liknande…

Har du någon bild på hjulet? tror nästan nämligen att de är samma som jag använder, kan dock inte storleken i huvudet men skall kolla på detta :)

www.blueberryhedgehogs.com

Sophiee
2010-03-26 18:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 hon har inte använt det än.

#2 Hon väger 500 gram för att vara så liten.så därför är jag rädd att hon ska skada ryggen om hjulet är för litet. Hennes uppfödare hade gett henne fel mat. Som tur är, är hon värsta marathon löparen och springer tvärs över golvena om nätterna :].

Laddar upp en bild på hjulet.

Så får ni gärna hjälpa mej bestämma vad jag ska göra. :)

Sophiee
2010-03-26 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här är en bild på lilla marathon löparen.

Svårt att ta ett där hon är still. :)

Hoppas ni kan hjälpa mig klur ut detta problemet. Tacksam för hjälpen.

Sophiee
2010-03-26 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och här är en bild på lilla marathon löparen. Svårt att ta ett där hon är still. :) Hoppas ni kan hjälpa mig klur ut detta problemet. Tacksam för hjälpen.

FunkyShrimp
2010-03-27 09:44
#6

en fråga bara, om hon springer så mycket på nätterna, varför har du ett hjul då? Cool hon får ju redan sin motion på golvet.

Annons:
lovebuz
2010-03-27 13:22
#7

Har själv inget hjul och vet inte om jag ska ha ett eller inte. Hon springer som ett vansinne så fort det blir mörkt.

Sophiee
2010-03-28 19:27
#8

#6 haha, för att hon håller på att klättra på väggarna och busar med allt möjligt. så jag tänkte det kunde vara kul för henne att springa i ett hjul med. 

Men hur ska jag göra då?    Ska jag köpa ett annat hjul som är 30 cm?  jag tänker på hennes vikt när hon är så stor och hjulet litet.

Vad tycker ni?

Mikaela_B
2010-04-01 22:26
#9

Kan ju säga iallafall, att de inte är samma typ av hjul som jag har….

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: