Annons:
Etikettpresentation
Läst 3015 ggr
lovebuz
2010-03-21 17:40

Olivia - den nya albinotjejen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_Vardagsrummet - lattjo!_____
Låt mig få pressentera min lilla tjej som har bott hos oss i lite drygt en vecka nu. Hon ligger just för stunden under ett av soffans ben i tvrummet där hon hittat sin favoritplats att sova på.

Tv rummet är än så länge det rum hon får lattja i då hon lyckades hitta ett, för mig ett okänt hål, i köket där hon försökte klättra in. Lätt hjärtattack för matte men nu är hålen spikade igen tack och lov. Kolla många gånger så det känns säkert, man kan missa och dessa missade jag då det var hål uppåt in till skåpet.

_Överbeskyddande matte_____
Den här veckan har hon fått springa under uppsikt så att säga för att se hur hund och katt beter sig. Hunden var lite jobbig i början men hon har lugnat sig. Katten vill fortfarande springa fram och gärna känna med tassen så det gäller att ha koll då jag inte vet om katten tänker använda klorna eller bara tassen.

Än så länge så får hon inte vara helt själv i rummet, jag kanske är lite fjaskig men hon är så liten ;)

Det är dock katten som blir mest rädd då Olivia bollar sig men snabbt bollar hon ut sig och springer vidare. Springer problemfritt fram till både katt och hund, hundens svans var mycket intressant att snusa på. Katten tittade på kotten och sedan på mig och sedan på kotten.

**_Handtam_____
**Under den här veckan har hon visat stora framsteg genom att inte bolla sig så mycket och gärna sover i knä i soffan då jag glor på tv. Vissa ljud gör att hon stoppar ner huvudet men hon blir allt mer framåt. Varje kväll är det mys och bus. Har faktiskt lyckats klippa lite klor också, dock mer övning för min del men det är en konst att klippa de där små rackarna. Det behövs nog ett varv till men bättre än ingenting iallafall.

_Kottepress_____ Namn: Olivia

Smeknamn: Piggelina, Snigelkotten, Loppspridarn och Kottan
**
Kön:** Hona
**
Färg:** Albino
**
Född:** 2010-01-20 i Bullmark utanför Umeå
**
Torrfoder:** Royal Canin Light
**
Matprover:** Ägg och banan har hon testat lite av, men det har inte riktigt gått i damen ännu

Försäkrad: Ja med Agria, inväntar räkningen

Ja, det var en liten presentation av min lilla taggboll :)

Annons:
UlrikaD
2010-03-21 18:28
#1

Men oj, vilken liten skrutt. Visste inte ens att de var så små när de flyttade hemifrån.

Riktig sötnos iallafall! Lycka till med henne, ser fram emot fler bilder.Skrattande

lovebuz
2010-03-21 18:33
#2

Ja hon är en liten en ännu och nyfiken på det mesta. Så mysigt att höra de små fötterna på golvet, snacka om turbokotte, Runt, runt, runt… :) Du fick väl hem din då han redan var rätt så normalstor?

UlrikaD
2010-03-21 18:44
#3

Kotte var ju omplacering och ca 3 år när jag fick honom. Dock är han en liten kotte men ingen liten bebis.

lovebuz
2010-03-21 18:49
#4

=) Lillkotten, de är verkligen härliga djur. Skulle kunna sitta och titta på min skrutt hur länge som helst.

lovebuz
2010-03-21 21:48
#5

Just det ja, jag glömde skriva: "Det bästa av allt, jag tål henne!" :)

UlrikaD
2010-03-21 22:04
#6

#5 Det kan vara en fördel förstås.Flört

Jag stack mig på Kotte en gång när han hade krupit in på ett särdeles dumt ställe och inte ville komma ut igen. Då fick jag kliande utslag över hela händerna.

Men låter jag bli att sticka mig på honom (som jag bara gjort den enda gången) så är han väldigt allergivänlig.

Annons:
lovebuz
2010-03-22 12:15
#7

Det är verkligen en framåtkotte som börjar ta vid. Igår kom hon i full karusell och sprang fram och snusade på hunden vilken i sin tur blev lite obekväm och snirklade sig ut till hallen istället.

Katten låg och lurade bakom grindavspärrandet till tvrummet och kotten kom springandes fram till grinden och snusade. Katten satte sig upp och såg förvånad ut och backade bakåt då olivia satte ner huvudet och såg skrämmande ut.

Har en gallergrindgrej för tv rummet så att hon inte hamnar ute i hallen där badrumsdörren är öppen för kattens toalådor.

Katten och hunden är nog mest förvånade över att något så litet bara kommer och springer fram till dem.

lovebuz
2010-03-24 10:26
#8

Jösses! Kotten tar verkligen för sig då hon gick och la sig vid hundens svans (en hälleforshund med knorr). Hon testade även kattens svans men katten sprang iväg istället. Katten är inte riktigt van att något kommer springandes rakt emot henne. :)

Inatt så la jag mig i hyfsad tid och lät de tre underhålla sig själva och det gick bra.

lovebuz
2010-03-25 09:18
#9

Imorse låg inte skruttan på sin vanliga plats (under soffan) och jag har som inte vänt mig ännu att de byter platser. Måste veta innan jag åker till jobbet var hon är och någon i huset sa "katten kan väl inte ha ätit upp henne" men efter att ha lyft på tidningsstället så låg det en liten boll där och sov :)

lovebuz
2010-03-26 09:19
#10

Tidningsstället imorse med :D måste vara fantastiskt trångt och härligt där.

lovebuz
2010-04-20 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Måste bara visa min lilla, snart 13 veckor, Olivia. Hon gillar att ligga sådär i handen =)

UlrikaD
2010-04-20 18:27
#12

Naw!!! Helt ljuvlig ju!Kyss

Skulle jag hålla Kotte så, skulle han raskt vakna, ställa sig upp på alla fyra, sträcka halsen så långt åt alla håll han bara kunde och säga: Mat, mat, var är maten? Jag ser inte maten? VAR är maten?Flört

lovebuz
2010-04-20 23:19
#13

#12 Än så länge går det bra :) Men hon sitter ogärna längre stunder då det är mer intressant att springa överallt. Hon snor kattens bädd och det ser bara för skoj ut. Katten ser helsnurrig ut då hon har snott bädden.

Annons:
nuttan85
2011-10-04 08:51
#14

Hihi, charmiga små saker :) Underbar bild på henne då hon sussade i handen!

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: