Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 4367 ggr
FunkyShrimp
2010-05-06 17:50

AKUT hjälp!!!

Hej!

Jag har ett STORT problem som måste lösas nu!

Lägenheten som jag är inneboende i har under några månader nu haft en massa äckliga väldigt små ELAKA myror.
Dom tar sig in ÖVERALLT!

Dom klättrar runt i maten, i skafferiet, i köket, i badrummen, i rummen etc.
I mitt rum är det ett stort problem eftersom jag har mina igelkottar här!
Dom klättrar hela tiden runt på skrivbordet, datorskärmen, golvet etc etc.
Har även sett dom i min säng, dom klättrar runt ibland på mig, det är äckligt och inte okej!

När jag hade köpt foderdjur (mjölmask, zoophobas och syrsor) så efter ett tag attackerade och åt myrorna upp dom!
Vi snackar inte 10 myror här, utan det KRYLLADE av typ hundratals! :S så vidrigt!

Men det som är minst okej är att dom attackerar mina igelkottar!
Nu sista tiden så har jag märkt att Lillemor kliar sig mer eller mindre konstant när hon är vaken och uppe och nu för en stund sedan när jag hittade Zaita där hon sov så var där myror, kanske runt 8-10st. Dom attackerar och biter mina stackars små djur alltså!

Blir förbannad på det här!
Jag storstädade rummet igår, men självklart är myrorna kvar. Maten till igelkottarna står framme dygnet runt och det lockar ju myrorna, men jag kan ju inte ta bort maten.

Har fått råd att strö ut kanel för att myrorna ska försvinna. Har ni några andra bra tips som kan funka?
Och har ni något bra tips på nån ohyrespray eller så?

Jag ringde djuraffären precis och dom hade Dogevit ohyresprayfrån Dogman. Har nån användt den på igelkottar, funkar den?

Jag har en ohyrespray som är gul med lång hals (dock inte användt den än), minns inte vad den heter, men den minns jag inte vart jag har. Är den bättre?

HJÄÄÄÄÄLP här!
Hjälp mina igelkottar!

Ska ta dom till veten för en koll också. Men behöver hjälp med detta som jag skrivit sålänge, hjääälp!

Vill inte se att mina djur kliar sig och mår dåligt ju pga dessa elaka jävliga jävla myrjävlar! :(

Annons:
almazs
2010-05-18 22:23
#1

fyfan vad vidrigt :( men det positiva är att du får ha ett massivt folkmordsparty när du hittar det rätta medlet. inte för att jag känner till nåt jättebra… men kanske att du ringer anticimex och lämnar bort djuren så länge?

Mikaela_B
2010-05-18 23:03
#2

Håller med åvanstående, vet inte heller något bra medel då man själv aldrig vart i situationen tidigare….

Men anticimex vet ju vad dom behöver göra för att lösa problemet iallafall….. så det är ju en idé….

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
2010-05-19 12:47
#3

Jo jag var nere på djuraffären och talade om mitt problem.
Han sa att det var egyptiska myror som inte går att få bort annat än med anticimex.

dock är det ju inte jag som ska stå för den kostnaden utan det är hyresvärden/bostadsrättsförmedlingen.

Ringde även min hyresvärd och han sa att dom skulle ha ett möte om 2 veckor med förmedlingen och att han skulle ta upp detta då.
Det har gått ca 2 veckor nu, så närsomhelst kommer dom ha mötet och jag kommer få reda på vad som händer.

Han sa även att om förmedlingen inte tar på sig detta så får man stå för det själva. (jag hoppas han menar att han står för det, för jag som inneboende och betalar hyra ska ju inte stå för skadedjursbekämpning).

Dock förstår jag inte, och blir frustrerad över att detta har pågått så länge och ingenting gjorts!
Det har varit såhär i flera månader!

Jag hoppas iallafall att dom kommer hit snart o tar bort dom, för jag orkar inte med dom mer >.<! Dom är ÖVERALLT!

CaithSith
2010-05-20 14:29
#4

På fjärilshuset när jag hade praktik där så körde dom med något myrgift. Det såg ut som lim som man la ut där myrorna gick. De fastnade och dog av det. Kan försöka kolla upp vad det heter..

FunkyShrimp
2010-05-20 15:43
#5

#4 ja gör gärna det! :)
vet du om det är ofarligt för andra djur också?

CaithSith
2010-05-21 14:17
#6

Pratade med en kille som jobbar där nu, han hade tyvärr glömt vad det heter. Men de får det av anticimex iallafall .. Kan försöka ta reda på om det finns i butik ;p

Jobbigt läge alltså, jag hatar myror

tillägg; har ingen aning om hur det är med andra djur tyvärr ;/

Annons:
FunkyShrimp
2010-05-21 16:51
#7

oki. ja det där verkade ju rätt schysst :P hehe.

Men nu har jag iaf fått reda på att anticimex kommer nästa vecka, WOHO! :D

CaithSith
2010-05-21 17:12
#8

Aah men då lösder det sig ju iallafall :D

FunkyShrimp
2010-05-21 19:16
#9

yepp :)

hoppas dom försvinner av det bara :D.

CaithSith
2010-05-21 19:22
#10

haha ptja om inte anticimex kan bli av med dem så känns det ju lite kört >_< haha :)

men hoppas det funkar iaf ^^

Upp till toppen
Annons: