Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 4056 ggr
FunkyShrimp
5/7/10, 7:42 PM

Afrikan?

Hallå.

Måste fråga er, tycker ni verkligen detta ser ut som en afrikan?

afrikan

tycker varken färgerna eller storleken på tassarna känns som afrikanernas. tycker inte heller den ser svenk ut.

vad säger ni?

Annons:
almazs
5/7/10, 8:49 PM
#1

men det är väl en egypt? av öronen att döma, men de kanske är sådär stora när de är små… än så länge har jag aldrig sett nån irl ):

off topic är det ju ganska konstigt att det heter egyptisk och afrikansk egentligen. liksom… ;)

FunkyShrimp
5/7/10, 8:57 PM
#2

jo jag tycker att det mer ser ut som en egyptisk.
dom har ju längre öron och "neutral" färg så att säga.
vet inte riktigt hur tass-skillnaderna är.
sen tycker jag nosen är kortare än afrikanernas.

personen säger nämligen att det är en afrikan (inte personens egna för den har inga kottar), men det tvivlar jag på att det är, för dom brukar inte direkt se ut så.

Mikaela_B
5/8/10, 1:59 AM
#3

Det måste vara en egypt :S Som sagt att bedömma av öronen redan på första bilden så ser man ju att det är en egypt..

Och som du säger #2 så är de skillnad på tassarna tycker jag mellan de två arterna…

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
5/8/10, 2:00 AM
#4

Det är en egypt :P ingen tvekan om saken alltså….

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
5/8/10, 1:21 PM
#5

good, som misstänktes helt enkelt! :D
märkte direkt att det inte klickade afrikan när jag såg bildena^^

BlackWingedAngel
5/8/10, 2:17 PM
#6

Det står att personens mamma hade skickat bilderna. Jag blir mest orolig att hon hittat den ute på rymmen någonstans utan att ta in den.?

Annons:
FunkyShrimp
5/8/10, 3:53 PM
#7

#6 jag fick känslan av att personens mamma har skickat bilderna, och att det är bilder som är hittade på nätet. men jag vet inte hur det ligger till.

har iaf kommenterat och sagt att jag hoppas bilderna är godkända för att få läggas upp på bloggen.

[Nininosen]
5/10/10, 4:42 PM
#8

100% Egyptisk igelkott mina ungar såg exakt ut sådär!

FunkyShrimp
5/10/10, 6:32 PM
#9

oki! som misstänkts alltså :)

dock har personen valt att inte godkänna mitt inlägg och därmed syns det inte som kommentar. fånigt tycker jag, men men.

skrev att det var epytisk och inte afrikan och frågade ifall personen verkligen hade fått tillåtelse att använda bilderna på bloggen.
men vissa vill ju bara ha kommentarer som "åååh va sööööööt" osv.

hoppas iaf personen tog nåt till sig >.<

enbartmalin
5/11/10, 12:53 AM
#10

Dom bidlerna har cirkulerat via mejl ett bra tag.
Det ger dock inte okej att använda andras bilder för det.

Hälsningar Malin

BlackWingedAngel
5/11/10, 7:18 PM
#11

#9 Hon har väl visst godkänt dig inlägg. Förutsätter att det är du som är Jacqueline?

FunkyShrimp
5/11/10, 10:25 PM
#12

#11 asså! har inte sett det. kollade ju :O därför skrev jag ett till.

aja, det var ju bra iaf! :P
Japp det är mitt namn :D. hehe

[veralera]
5/19/10, 10:15 PM
#13

Blir så ledsen av folks okunnighet. För det första att lägga in bilder som inte är sina egna, på sin egen fotoblogg(!!).

Inte veta vad det är för djur.

När man väl "uppdaterar" med vilket djur det är, säger man fel djur.

Och alla som säger saker i stil med "nu dör den för mamman överger den". En djurmamma överger INTE sina barn bara för de luktar annorlunda, då skulle de inte ens kunna röra sig i naturen efter som bara de går genom en buske fastar hundratals nya lukte för den känsliga nosen.

Ingen instinkt är starkare än modersinstinkten.

Och sen en tjej som är jättestolt över att hon "räddade" en ekorrbebis. Givetvis dog den ju tre dagar senare. Sen att ekorrar ofta lämnar sina bebisar ensamma utan att de är "övergivna" är ju en helt annan sak.

Annons:
almazs
5/20/10, 11:06 AM
#14

läste inte hela veraleras post men det känns inte som att det är en jätte big deal att hon sa fel? ;o

[veralera]
5/20/10, 6:03 PM
#15

Det är en big deal att ta någon annans bilder utan att fråga och lägga in på en blogg där man lägger in sina egentagna bilder.

almazs
5/21/10, 9:39 PM
#16

jo, DET är klart ;)

FunkyShrimp
5/23/10, 7:56 PM
#17

jo jag blir också helt förvånad över hur lite folk egentligen vet (eller vill veta kanske eftersom det är många som gör sånthär) om sånahär saker.

Dock kan en mamma visst neka en unge om den luktar, och det vi pratar om är inte massa olika skogslukter utan lukten av människa.

[veralera]
5/24/10, 3:39 PM
#18

#16 Och OM du läser min post när du ändå är här ser du att det är knappast det jag är irriterad över. Irriterad över att folk inte vet vad som gäller när det gäller vilda djur ungar mm.

#17 Nej en mamma nekar aldrig ett barn bara pga lukt. Det är en felaktig uppfattning (som många har), för att de sätter tillbaka en unge och sedan inte går tillräckligt långt bort för att mamman ska våga tillbaka när ungen kallar. Finns hur mycket undersökningar som helst om detta och alla tyder på att mammor inte alls överger barn pga det. Om du läser du djurorganisationers hemsidor mm. så finner du samma information överallt.

Upp till toppen
Annons: