Annons:
Etikettallmänt
Läst 1421 ggr
Sophiee
5/23/10, 5:17 PM

När är det utomhusdags???

Okej, Skriver ett annat inlägg nu. ^^ 

Så, Jag undrar när man kan ta med sig sin lilla kotte vän utomhus?

har hört att de ska vara i skugga och inte mycket i solen och att det inte ska blåsa mycket…eller?

Men nybörjare som jag är^^…undrar jag ungefär hur många plusgrader gäller när de ska vara utomhus? Och hur länge kan de vara ute åt gången?

Tänkte göra en liten inhägnad till min kottetjej så hon kan springa lite fritt på gräset i skugga utomhus när det är dax för att komma ut.

Och sen detta med avmaskning…hur ska man göra?  Vet inget om det. …ska man ge kotten det efter sommaren är slut eller efter första gången hon varit ute?  

Sen detta med ljud ute med. Har ju barnfamiljer runtom mitt hus med småbarn som skriker och leker ute nästan jämt. Störs  igelkottar mycket av sånt…?   dum fråga men är vill alltid vara försiktig. :)

Tack för svar!  :)

Annons:
Mikaela_B
5/23/10, 10:24 PM
#1

När de kommer till ljud etc så kan dom reagera, men jag tror att 1 av mina har gjort de, men inte på ljud utan i så fall på rörande föremål eller personer etc, saker som rör sig i närheten helt enkelt…

Vi har haft som varmast nu 26 grader i solen och vindstilla, då hade jag med mig ut… Men då under förmiddagen när värmen var som bäst så man kan hålla sig till skuggområden, självklart kan man ha dom i solen, de skadar dom ju inte så ifall dom råkar springa ut i den, men som alla djur, så skall dom ha skugga i närheten av sig…

Jag har alltid om jag har fler än 1 igelkott med mig ut, en uppsättning av illerhagar, så jag kan göra en inhängnad åt dom, för det finns inte en chans att hålla koll på x antal kottar som springer åt alla håll och kanter, för dom springer FORT och drar sig gärna mot buskar och snår…!!

jag avmaskar ALLA mina djur, INNAN sommaren kommer, just pga att dom kan tugga i sig gräs etc så är ju riskerna för mask ganska höga…
men det varierar väldigt mkt från person till person…

hur länge ja har dom ute varierar på väder och vad för grejer ja har med ut till dom…

www.blueberryhedgehogs.com

almazs
5/24/10, 7:28 PM
#2

en aning off topic kanske, men hur ska man avmaska då? tabletter eller spruta? exakt vilken typ använder man?

Mikaela_B
6/6/10, 5:32 PM
#3

Jag har alltid använd Axilur på de flesta av mina djur, då jag tycker att det är ett av de åtminstone säkraste, speciellt till små djur

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: