Annons:
Etikettfoder
Läst 3943 ggr
[veralera]
5/24/10, 9:34 PM

Hundmat vs Kattmat

Kottelotte har bojkottat sin kattmat och bestämt sig för att enbart äta när hundarna äter, smita in mellan benen på dem och norpa åt sig en bit.

Är hundmat okej att ge istället för kattmat? (I utländska böcker hittar jag "hund ELLER kattmat" men enligt de flesta svenska källor står det bara kattmat?)

Hur ser näringssammansättningen ut för de båda olika sorterna? Vad skiljer sig egentligen?

(Ber om ursäkt om detta finns uppe tidigare, hittar inget av intresse iaf)

Annons:
FunkyShrimp
5/25/10, 1:03 AM
#1

beror väl på vad det är för hundmat :P

[veralera]
5/25/10, 7:55 PM
#2

Meh haha. Vilken fungerar bra då? Eftersom mina små hundisar fortfarande behöver gå upp i vikt äter de valpfoder, funkar det?

FunkyShrimp
5/26/10, 11:45 AM
#3

Jag vet inte, har inte gett mina iglisar hundmat.
men jag gav mina kattbebisfoder när dom var små, men vad jag förstått så är det för fet mat för att ge när dom är äldre.

så då borde det väl vara samma med valpfoder antar jag, att den är för fet. Men någon annan kanske kan komma med mer exakta svar, vill inte säga fel här, men det är vad jag hört om kattbebisfodret iaf.

om man hittar ett hundfoder som motsvarar den lighta/mer fettsnåla kattmaten så borde det väl funka. men som sagt, har inte testat eller hört att folk gett annat än kattfoder som basmat så vågar inte svara helt på det :P

[veralera]
5/26/10, 5:09 PM
#4

Hm *HALLÅ NÅGON SVARA(A)*

Det är ju inte länge till vi kommer ge dem hundmat heller. Men just det att i utländsk litteratur mm så står det alltid "katt eller hundmat" medans alla svenska källor verkar rekommendera enbart kattmat.

Sedan är väl vår djurhållning i Sverige överlags bättre än tex i USA, men det är ju ren fördom att säga att alla i USA sysslar med dålig djurhållning, klart det finns ordentliga djurmänniskor där med. Och i USA har man ju avlat igelkottar betydligt längre än i Sverige.

Upp till toppen
Annons: