Annons:
Etikettfoder
Läst 3453 ggr
Ypsilon1
6/17/10, 6:31 PM

Igelkottfoder / vitaminer - svenska produkter

Jag har hittat såna produkter på www.djurdoktorn.nu och undrar om ni andra har använt dem och hur det gick.

Jag skulle vilja gärna slippa beställa Insectivore Fare from USA och byta till några bra svenska produkter istället

Annons:
FunkyShrimp
6/17/10, 8:43 PM
#1

det felet jag ser i deras beskrivning är att de säger att man ska blanda i "rå fläsk eller nötfärs".

rått fläskkött skalla aldrig ätas! det måste tillagas.
rå nötfärs däremot går bra.

Ypsilon1
6/18/10, 10:01 AM
#2

#1 tack för svaret! jag har inte ens märkt att det står rått kött (det är dags att man tar lite semester Skrattande), men kollade mest och noga inehållsdeklarationen (är inte så fortjust i produkter när det står mystiska, vaga "aromämnen" och sånt) och info om vitaminer& mineraler.

jag kommer säkert att beställa vitaminer och mineraltilskott från djurdorktorn, men är inte så säker om foder. jag är väldigt nöjd med Insectivore Fare (som kallas också för Zookeeper's Secret) som enligt olika studier skulle vara det bästa basfoder som finns för allätare som igelkottar, sugar gliders, osv och används också av många djurparker

[Tearix]
7/1/10, 11:41 AM
#3

Vart beställer du Insectivore Fare?

Ypsilon1
7/1/10, 9:46 PM
#4

Jag har hittat 2 amerikanska leverantörer som leverar till Sverige, den ena är exoticnutrition som levererar produkten under namnet Insectivore Fare, den andra är SunCoast Sugar Gliders och leverar den som Zookeeper's Secret

Jag har bara beställt från Exotic Nutrition

Ypsilon1
7/31/10, 1:07 PM
#5

Har hittat också en engelsk leverantör för Insectivore Fare

Upp till toppen
Annons: