Annons:
Etikettallmänt
Läst 2131 ggr
lejonel
2010-07-09 21:42

Skaffa Igelkott? Hjälp!

Okej, så det visar sig att vi har en huggorm som bor på vårt sommarställe. Jag frågade internet, och internet sa att man kunde antingen bära bort ormen (inte en chans, frans) eller skaffa en igelkott som kan äta upp den!

Kan man då skaffa en igelkott för att ha utomhus? Huset ligger i sanden men det finns närhet till skog och allt möjligt. Hur fungerar det sen när vi lämnar stugan för hösten, måste man ta med sig igelkotten hem? Jag menar, den borde ju överleva utomhus.

Var skaffar man en igelkott och hur kan jag mata den?

Annons:
UlrikaD
2010-07-09 21:58
#1

Till att börja med är igelkottar som lever i det vilda inte samma sak som de igelkottar folk här på forumet äger.

De som är vilda, lever utomhus och är olagliga att ta hem.

De som är tama, ska bo inomhus, ha det varmt och skönt osv. Det är inga djur du släpper ut i trädgården så de kan bo där.

Afrikanska tamigelkottar är dessutom ganska mycket mindre än de vilda och jag har svårt att se framför mig att de skulle skrämma iväg en huggorm.

FunkyShrimp
2010-07-10 16:21
#2

Det enda du kan göra är att hoppas på att en svensk igelkott tar vägen förbi huset och skrämmer bort ormen. Mer än så kan inte göras.

Ratata
2010-07-12 13:54
#3

Eller så har man turen och en hasselsnok tittar förbi och huggormen blir middag ;)

Upp till toppen
Annons: