Annons:
Etikettallmänt
Läst 2153 ggr
Sophiee
2010-07-05 21:11

Farlig mat??

Jo, det är så att jag varit borta i 2 dagar, och lämnade min igelkotte till min mamma som tagit väl hand om henne.

Men hon nämnde att hon under tiden hon hade varit hos min mamma, råkat få i sig en  del av ett knäckebröd som heter Knäckis (wasas små runda knäckebröd) med dinkel och sesamfrön.

Hon har inte betett sig annorlunda och hon bajsar och skuttar omkring som vanligt. Men kan det ha skadat henne ändå?   Hon har inte fått smaka mer av det!!!

Sen så undrar jag en sak…Eftersom min lilla kotte är så kräsen i mat (hon äter bara torrfoder och mjölmaskar, dock inte mjölmaskar varje dag, då hon har viktproblem!)

 Så har hon nyligen visat intresse för att vilja slicka i sig 'Brämhults blåbär och hallon smoothie.  Så jag undrar eftersom hon inte äter varken blåbär eller jordgubbar eller nån annan grönsak eller frukt, om hon kan få slurpa i sig lite smoothie? Eller om det vore farligt?  Det ända hon visat intresse…  

Smoothien innehåller även juice av apelsiner, mosad banan, juice av ananas, krossade blåbär och hallon, innehåller inget sötningsmedel, utan bara ren frukt som är slät!

Som sagt försöker med olika mat varje dag, men hon bara ratar det. 

Jag har inte låtit henne smaka av smoothien än, utan bara undrar om det vore farligt för henne!

Annons:
[Tearix]
2010-07-09 14:57
#1

Hur matar du henne? låter du maten du vill testa ligga framme så hon kan äta när hon vill?

Upp till toppen
Annons: