Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1804 ggr
[Tearix]
2010-07-28 18:20

aktivering/lek

Min kotte struntar fullständigt i sitt hjul. Hans favoritleksak är en porslinskopp som han puttar på fram och tillbaka (!). han har även en boll som han ibland puttar på, men förutom koppen tycker han mest om att boa i sin halm och klättra upp på högar jag bygger av kartonger och filtar. vad har ni för leksaker till era kottar?

Tror ni att det är viktigt att leksaken har ljud? ( kan inte förstå varför han tycker om koppen men det låter lite när han vänder på koppen och örat slår mot golvet..)

jag såg ett filmklipp på svt där en vild igelkott lekte med med tennisboll som satt fast i ett snöre på en stång, tror det finns liknande kattleksaker som man kan köpa, ska testa nåt sånt :)

Annons:
Mikaela_B
2010-08-01 17:47
#1

Mina gillar också saker som ger ifrån sig lite ljud, dom har bollar som skramlar lite, och annat som dom kan putta på, hemma gjorda leksaker där man petat i lite gott är också kul att springa runt och leka med under kvällarna! Speciellt när man om man är lite finurlig får ut en godbit då och då =)

Jag har sådanna leksaker som man kan sätta fast i lådor osv där dom är fast i ett snöre, och mina minstingar brukar tycka de är kul att bita tag i tråden och dra iväg med dom…. I den mån dom kommer iväg vill säga :P

Prassel tunnlar har vi också och där är de kul att springa igenom och ännu bättre att sova om man vill vara för sig själv i mitten av tunneln =)

Kattgräs har vi sått i en större "Låg kantig" kattlåda, i den hörnan brukar de se ut som ett bombnedslag efter att dom har vart där och bökat….

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: