Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2178 ggr
LouAspen
8/13/10, 1:31 AM

Torr hud?

Har en liten hona på två och en halv månad som precis vid början av magen på ena sidan ser ganska torr ut i huden. På andra sidan på samma ställe har hon flera lite mindre troligen nya taggar. Kan de vara taggarna som är på väg upp och att det därför ser lite sprucket ut? Vi har badat med vatten och babyolja. Glad

Annons:
Mikaela_B
8/14/10, 11:04 PM
#1

Bebisarna tappar bara taggarna dom har och byter ut dom mot sina "vuxen" taggar, dom skall ha bara lite päls vid sidorna av magen och inga taggar, så de är nog att hon har torrhud och inget annat…

Hur ofta badar ni henne? Badar ni henne ofta så kan huden spricka och bli torr på dom pga det. Eller att hon inte torkat ordentligt efter badet…

Kan finnas olika anledningar egentligen till de, men inte tror jag de är pga "nya" taggar då dom tappar dom de har som små och ersätter dom med sina nya…

www.blueberryhedgehogs.com

LouAspen
8/15/10, 2:52 AM
#2

Hon har bara badat två gånger i sitt liv hittills, hon är tre månader snart. Det var någon vecka efter att hon kom till mig och i går tog vi ett bad till. Jag tycker att det ser lite bättre ut idag faktiskt :)

Mikaela_B
8/15/10, 2:00 PM
#3

Okej, ja men då badar hon inte för ofta iallafall..

Men det är bra att det ser bättre ut iallafall :) Försök att bada henne så lite som möjligt iallafall :) Dom behöver inte bada så ofta ändå :) Får dom skit under tassarna osv så är de bara att tvätta tassarna så slipper man ev problem med torr och sprucken hud på dom längre fram :)

Lycka till med lillan!

www.blueberryhedgehogs.com

LouAspen
8/16/10, 2:10 AM
#4

Tack för tipset! och tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: