Annons:
Etikettfoder
Läst 2247 ggr
Starsprinkle
9/1/10, 10:45 AM

En vanlig matvecka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra hur en vanlig matvecka ser ut för era kottar?
om det är mycket variation,snacks etc etc.
Håller fortfarande på att lära mig för fullt nämligen.

Annons:
LouAspen
9/3/10, 11:35 PM
#1

Här är det ganska kräset vad gäller mat. Eller egentligen fungerar allt med någon form av kött i men grönsaker och frukt är ingen höjdare.

Min lilla tjej har light katt-foder som bas och hon brukar få light-leverpastej med lite mosad frukt av olika slag i för att få med lite grönt på ett hörn. lägger jag fram större fruktbitar brukar de vara släpade av fatet och lagda mitt på golvet utan att hon tagit en tugga! Tror det är en slags protest… zophobas är också populärt även om hon va skeptisk i början men nu går det ner! 100 % laktosfri mjölk (eller mjölkdryck som de tydligen måste kalla den) ibland är väldigt uppskattat också. Vattenmelon är enda frukten som går ner utan leverpstejsmos - ibland.

Starsprinkle
9/5/10, 1:49 PM
#2

ahh,tack för svar :)

Ypsilon1
9/13/10, 11:53 AM
#3

Jag brukade ge henne 2 / 3 dagar i veckan Insect Eater Diet som är en mjuk blanding utvecklat för insektätare djur som innehåller djur_protein och insekter.

Annars använde jag som basfoder Zookeeper's Secret (en mjuk blanding åt allätare djur som används av många djurparker) +

2-3 dagar kyckling bitar

2-3 dagar fisk (lax) bitar

Varjed dag fick hon också någon frukt / grönsak fräscha eller som mos eller någon frukt/ grönsak-baserad barnmat

Hon fick också mjölmaskar, fjärillarvar, syrsor, beroende på hur mycket fett/protein fanns i maten son hon fick den dagen, så att det inte blev för mycket fett. Hon gillade inte grässhoppor och sniglar.

Hon var en väldigt småväxt igelkott med väldig stor aptit :)

Hon fick Calcium och Vitamin supplement varje 4e dag, enligt veterinärens råd. Jag använde Calcium och Vitaminer från djurdoktorn.nu

Jag brukade i alla fall beräkna caclium-fosfor innehåll varje dag. om man googlar calcium-phosphorus ratio + vegetables / fruits / meat får man en massa tabeller som hjälper med att beräkna rätt kost

LouAspen
9/17/10, 5:59 PM
#4

Vart får man tag på den där insect eater diet? Finns det på vanliga djuraffärer?

Ypsilon1
9/18/10, 1:23 AM
#5

Nej, tyvärr. Jag beställer det från USA, från exoticnutrition

Upp till toppen
Annons: