Annons:
Etikettfoder
Läst 5555 ggr
lovebuz
2010-09-11 17:07

Mat för zophobas?

Ha, en smulan rolig fråga men brukar man ge dessa larver någon mat som äpple eller så? Tanken slog mig. Brukar annars köpa fem åt gången men nu har jag skaffat en sån där petbox och har 20 bjässar som gosar runt där inne och undrar om de ska ha något att mumsa på?

Annons:
Ratata
2010-09-20 00:04
#1

Någon äppel/morotsbit tackar de nog inte nej till ;)

rawlin
2010-09-20 00:51
#2

Hade några på rymmen en gång, möbler och frigolit gilla dom. :P

Mikaela_B
2010-09-22 02:02
#3

#2 haha! Ja du de kan man ju säga att dom gör :P Hade även mjölbaggar på rymmen, även dom älskar köksskåpen, havregryns burken och mjölpåsarna, pastan funka den med ;) :P fyyy säger jag bara..

Tacka den som uppfann hamarplast lådor!

www.blueberryhedgehogs.com

rawlin
2010-09-22 17:30
#4

#3 Haha du med :P

Jag hade mina i en plast påse över en natt och dom åt sig ut, efter det lyckades dom förstöra en soffa och äta upp stora delar av frigoliten under ett av mina terrarium. Det blev stora skalbaggar av dom som jag hittade genom att lyssna efter knaper ljuden på nätterna.

Var en ganska nervig tid för mig, jag är inte så förtjust i saker med fler än fyra ben.

Mikaela_B
2010-09-24 15:49
#5

#4 ah nej den upplevelsen önskar jag ingen annan och inte mig själv igen heller… Sanerade hela lägenheten, ( och jag undrade varför min dåvarande sambo var så arg :P ) Jag har haft allt från syrsor, mjöl mask, zofobas, kackerlackor, rosenbaggslarver etc i flera år nu, men aldrig stött på problem, förens jag inskaffade mjölmask..Så nej dom får stanna i zoobutiken helt enkelt..

Haha, för mig är de så här: 4 ben eller inga är normalt, allt annat över de är onaturligt :P

www.blueberryhedgehogs.com

lovebuz
2010-10-12 15:24
#6

Oj kan de äta genom påsen också? Det har jag undkommit, men min bror som brukar få åka och köpa dessa tittar skeptiskt på påsen som sitter bredvid honom i framsättet och krälar ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: