Annons:
Etikettallmänt
Läst 1654 ggr
Mikaela_B
9/22/10, 2:00 AM

Höst = hängiga kottar

Nu kommer kylan…. usch vart tog sommaren vägen =/
Jag har fått vart iväg och schoppat värmeslingor för glatta livet idag, mina äldre taggbollar som börjar gå mot åren nu verkar vara allt mer och mer känsliga mot kylan…

Så värmeslingor på beställning till gamlingarna och en massa ny metervara på tyger, så nu har det sytts filtar, både stopade och vanliga fleece filtar… Nästan så man överväger att sy en åt sig själv ovkså ju! *hutter* e ki något fruktansvärt kallt!

Dessutom sitter man som alla andra och snörvlar med hemske förkylning! Så jag och gammelgäddorna här hemma får mysa ihop helt enkelt i höst mörkret…

Någon annan som märker skillnad på era kottar nu när kylan kommer med raska steg…?

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Soppkey
9/22/10, 8:22 PM
#1

Usch ja. Men själv märker jag ingen direkt skillnad på mina kottar, dock är jag lite bekymrad över dem. Jag har en massa filtar och fleece utplacerat, men de vill envist vara på andra ställen där det inte finns lika mycket värme.

Jag antar att de bestämmer själva om de faktiskt inte vill ha det så varmt, jag oroar mig bara för att de ska bli kalla när de sover utan att märka det. Jag brukar stoppa om dem eller flytta dem på dagen när de inte märker, men då ligger de någon annanstans nästa natt. Själv vill jag ju vara insvept, varför vill inte de det, när de är mycket mer känsliga än jag är? Dumsnutarna!

[Nininosen]
9/24/10, 2:57 PM
#2

Mina kottar kan ibland krypa in hos hunden eller katten, hos katten går det bra han tycker att det är skönt. Hunden brukat tåla lite taggar i någon halvtimme sen får det vara bra. Jag märker inte någon skillnad på hösten men kan bli ite mitt under vintern när det är som kallast, då äter dom inte lika mycket konstigt nog…

Mikaela_B
9/24/10, 3:32 PM
#3

Jag är jätte frusen själv, så nu när värmeslingor är framme osv så klagar jag inte, sprider en jämn och skön värme över golvet! Så klagar absolut inte, har dock en karl som tycker de är som en bastu
( Och så trivs han allra bäst i reptil rummet?! Där är de ju bastu om något! )

Mina brukar också äta mindre under vintern, dom sover betydligt mycket mer och äter mindre, men ska försöka att hålla så jämn värme här hemma som möjligt i år och se ifall dom äter upp sig bättre då..

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: