Annons:
Etikettminneslunden
Läst 3036 ggr
Lillalukas
10/6/10, 8:50 PM

Lilla Lukas sover nu för gott :(

Min älskade lille Lukas, Vår afrikanska pygmeigelkott dog imorse påväg till blå stjärnan. Allt gick så fort.
Inatt va allt bra med han, man hör ju han varje natt och även denna natten hörde man att han var uppe och sprang.

När jag tog upp han imorses kändes han lite kallt, så när jag ställde ner han på golvet vinglade han fram, och han såg så konstig ut, kan inte förklara men inte som han bruka. Han hade kräkits och sånt i sin filt. så vi la han i en handduk så han skulle bli lite varmare. men helt plötsligt när jag skulle se om han kunde gå så hasa han sig bara bakåt, bakbenen bara vek sig och så började han spy så då va det snabbt på med kläderna och ut till bilen.
Han började krampa och så klart va det kö på vägen. Och det känndes inte alls bra. men man kännde att han rörde på sig och det känndes bra. men när vi kom till kållered så rörde han inte på sig mer, han hade blodslem vid munnen och han levde inte mer. men vi fortsatte ändå, men när vi kom till liseberg ungefär så hade han redan börjat bli kall. så vi vände och åkte hem. Fanns ju inget att göra i den stunden. Allt gick snabbt iallafall så han slapp lida en längre stund.

Men usch vad allt känns jobbigt, han va ju min lilla ögonsten. Mitt ljus i mörkret! Saknaden är redan stor.!

Annons:
Soppkey
10/6/10, 9:47 PM
#1

usch så hemskt, det är verkligen ens största mardröm. jag beklagar :/

UlrikaD
10/6/10, 10:30 PM
#2

Beklagar verkligen! Förlorade själv min kotte i somras och vet hur otroligt tomt det blir.

Mikaela_B
10/7/10, 2:38 PM
#3

Usch, beklagar verkligen =( De är fruktansvärt

www.blueberryhedgehogs.com

lovebuz
10/12/10, 3:21 PM
#4

Beklagar…

Hur gammal blev han?

Lillalukas
10/14/10, 11:12 AM
#5

Vi vet inte rikigt, dom vi köpte han av hade inte så bra koll. Först sa dom att han va 3 år, och sen när vi va där sa dom att dom hade haft han i 3 år och han va kanske nått år när dom fick han.
men vi hade han i nästan 2 år. så imellan 5-6 år räknar vi på.

Men när vi köpte han tyckte vi synd om han med, han bodde i stängd bur och dom tog upp han med hanske. Han hade ett för litet hjul.

Vi hade aldrig haft en igelkott innan men jag hade läst på mycket så jag kunde ju inte lämna han där även om han va lite äldre än vi trodde.

Men jag är glad över att vi köpte han, han har gett en mycket kärlek och glädje. och jag vet men stor säkerhet att han har haft det bra när han bodde här hos oss.

BlackWingedAngel
10/30/10, 5:17 PM
#6

Jag beklagar er sorg.

Annons:
Upp till toppen
Annons: