Annons:
Etikettallmänt
Läst 3072 ggr
becka89
12/30/10, 5:35 PM

bur storlek

Hejsan,

Tänkte kolla hur stor bur en pygmeigelkotte ska ha, Hittade en annons på blocket där ägaren säljer en 8månader gamal kotte med en bur som är typ till hamster:S

Annons:
[isdrakee]
12/30/10, 6:12 PM
#1

20 kvm så det blir svårt med bur. ;P

Mikaela_B
12/30/10, 7:58 PM
#2

Bur använd endast som öppna burar… 20 kvm stor bur om man nu skall ja bur som ovan säger ;P

www.blueberryhedgehogs.com

becka89
1/1/11, 9:15 PM
#3

Okej tack, tänkte om man skulle anmäla annonsen då han som säljer har den i en hamsterbur:S

Soppkey
1/3/11, 12:55 AM
#4

Usch, så hemskt! Har du länken till annonsen?

BlackWingedAngel
1/3/11, 3:35 PM
#5

Och du är säker på att säljaren har den instängd i buren? En del använder som sagt öppna burar till kottar.

becka89
1/3/11, 10:56 PM
#6

#4 nä hittade inte den sist jag sökte.

#5 skrev ett mejl och frågade lite, han som äger den sa att kotten brukar vara instängd i den på nätterna och när folk kommer:S

Annons:
vinteralvan
1/4/11, 2:33 PM
#7

På nätterna? Det är ju då dom vill springa omkring.

Lupin
1/4/11, 5:12 PM
#8

Är det den här du menar? Tror det var en någon som svarade på våran fråga ang den tidigare i ett inlägg att den var en öppen bur. Men tyvärr ser jag ingen öppning till denna bur, Men jag kan juh självklart ha helt fel som jag hoppas att jag har. Det är juh en väldigt grumlig bild. http://www.blocket.se/stockholm/Afrikansk_pyggmeigelkott_31030154.htm?ca=6&w=3&last=1

www.vovvensdagis.se

BlackWingedAngel
1/4/11, 8:50 PM
#9

#8 Enligt becka89 så har ju ägaren svarat att buren är stängd på nätterna (!).

Att ha en stängd bur någon gång på dygnet är ju i sig inte tillåtet. Att buren är jätteliten är ju än mer alarmerande och att stänga buren på natten är, som vinteralvan poängterade helknäppt eftersom de är som mest aktiva vid den tiden på dygnet!

Om det är den annonsen som som Lupin har länkat till så måste jag bara tillägga att jag personligen reser ragg över att han benämner henne som "djuret" dessutom. Det är förmodligen hennes minsta problem i sammanhanget, men varför skaffar man djur som man inte håller av tillräckligt för att ge dem ett namn?!

Lupin
1/4/11, 9:49 PM
#10

#9 Jag förstår hur du tänkte, men vad jag menade så var det juh just till den annonsen jag länkade till. Vi vet juh inte om det är samma som hon har pratat med. Och hon som svarade här på sidan om den annonsen var juh också ägare till den igelkotten, men att det var hennes kille som lagt ut annonsen. Förstår du då hur jag tänkte?

Jag menade absolut inte att det var rätt någong gång att ha en igelkott instängd, om det vart så du tog det.

www.vovvensdagis.se

BlackWingedAngel
1/4/11, 10:39 PM
#11

#10

Jag hade inte gått tillbaka och läst den gamla tråden så först förstod jag inte alls vad du menade. ;) Men sedan såg jag att det gällde annonsen som du länkade till. Att pojkvännen gjort annonsen kan ju förklara om den kändes lite bristfällig.

Då borde det ju inte vara samma som den becka89 skrev om, eftersom den personen hade sin inlåst.

Lupin
1/4/11, 11:13 PM
#12

#11 Ja precis, men annars stämmer det väldigt bra. Just det här med att den är 8mån. Men men, tror inte att vi blir nå klokare utav att luska på det. ;)

www.vovvensdagis.se

cassandr-a
1/7/11, 12:31 PM
#13

Suck. Jag förstår inte riktigt varför jag ska behöva säga det här en gång till, då jag redan i ett tidigare inlägg förklarat omständigheterna kring min kotte som min pojkvän lagt ut på blocket. Men eftersom någon smart människa återigen länkat till den annonsen får jag väl börja om och hoppas att nån av er tar till sig informationen. Min igelkott heter Malou, och inte "djuret". Hon använder den rosa buren som sovplats, och luckan står öppen hela tiden så hon får gå in och ut som hon behagar. Självklart finns det en öppning på buren. Precis som det finns på alla burar…

Min pojkvän harinte svarat på något mejl med att hon sitter instängd i buren på nätterna för det gör hon absolut inte. Det är ju då hon är ute och äventyrar som mest.

Min igelkott var till salu då jag är gravid i 7e månaden och känner att hon får allt mindre tid och kärlek av mig då jag knappt ens orkar böja mig ner till henne längre. Hon har precis fått ett nytt hem i dalarna hos en gullig tjej som tog sig tiden att bila genom halva landet i snöstorm för att hämta henne.

Så snälla ni, istället för att spekulera och dra förutfattade slutsatser..Ta er tiden att fråga för att få rätt information, istället för att sitta och burra ner er inbillade orättvisor.

Annons:
Upp till toppen
Annons: