Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 4752 ggr
[RoxannaH]
1/8/11, 9:50 PM

Bur ett måste?

Jag sitter och funderar på en sak. Måste en igelkott ha bur eller kan man göra ett bo direkt på golvet eller så?

Annons:
UlrikaD
1/8/11, 11:38 PM
#1

Min hade bur som han aldrig gick in i. Han sov under en fleecefilt tillsammans med en iller eller två.

[RoxannaH]
1/9/11, 9:46 PM
#2

Åhh ^^

Bild på det?`:)

UlrikaD
1/9/11, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jomen visst.Skrattande

lovebuz
1/10/11, 2:56 PM
#4

Jag har öppen bur med ramp för att maten ska få vara ifred (hund och katt). Hunden äter annars det ena och det andra. Typ toalådan så därför har jag en bur. Ska man sedan röja med storstädning är det säkrare att ha en bur så det inte kommer en kotte i kläm. Hemska tanke.

Vosjes
3/4/11, 12:59 AM
#5

Kanske lite gammalt men #3 går illrar och igelkottar ihop? Förvånad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

UlrikaD
3/4/11, 2:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Tydligen.Flört

Det är väl individuellt som med alla djur. Jag hade två hanar som inte gillade kotten så de fick inte träffa honom, men resten av illrarna var helt ok med honom och han med dem.

När jag hade illerbebisar så låg alla i en hög, gärna ovanpå kotten och sov och busade gärna tillsammans.Skrattande

Annons:
Vosjes
3/4/11, 2:27 AM
#7

Intressant. Våran iller grabb går super bra ihop med alla olika djurslag inklusive gnagare konstigt nog men efter flytt till större boende kanske vi utökar flocken med en kotte - då kan vi även ha ett eget rum för kotten om de inte går ihop.

Super söta bilder och super vacker iller! Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

UlrikaD
3/4/11, 2:42 AM
#8

Tack så mycket! Det är en av mina illerbebisar från förra året på hans 5-veckors dag.Skrattande

Jag tror att man måste ha en cool iller och en cool kotte för att det ska funka. Min Kotte sa bara tut-tut och sen fick alla akta sig där han skulle fram. Så han var ju tuff.

Men med mina två äldsta hanar funkade det inte. De försökte ställa sig på honom och krafsa upp honom. Och då stack de sig såklart och blev jätteirriterade. Så då hade jag lägenheten uppdelad i två delar för att alla skulle trivas.

Vosjes
3/4/11, 3:12 AM
#9

Jo men det är så så met alla djur - de måste komplettera varandra för att det ska fungera.
Katterna är minsta problemet faktist de accepterar allt och alla de hade inte ens problem när vi tog hem en trotsig iller tonåring, katterna bryr sig inte ens om det springer en mus över golvet haha och våran iller kille är riktigt cool i tempramentet så det skulle förhoppningsvist inte bli några problem.

Nej men vi får ta och hälsa på en kotte någon gång efter flytten och se om det är ett djur som kanske passar oss Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Upp till toppen
Annons: