Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 5069 ggr
dragonstar
2011-01-19 01:16

Pygmekottar?

Jag vill veta lite mer om omPygmekottarna.
Hur är dom att ha som husdjur+ Hur stora är dom som vuxna? vad behöver dom? Jag vill gära se bilder då på hur stora dom blir är så svårt att förstå.

Nyfiken =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Lupin
2011-01-19 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej.

Det finns lite om just det du är intresserad utav på min sida. www.trollkotten.se

Men jag kan svara lite redan här också.

Dom blir runt 18-25cm långa.

Dom behöver värme 21-24grader som man kan få hjälp av en värmematta till.

Dom behöver 20kvm att springa fritt på.

Jag ger mina igelkottar ett torrfoder till katter som heter Royal Canini light som basmat och självklart vatten.

Dom behöver ett kryp in som dom kan få vara i fred i och mysa och sova. Lite lådor att springa och göra sina behöv i. Och självklart lite leksaker som rör,bollar, springhjul (30cm idiametern)

Det är iaf lite var dom behöver. Det finns nog andra som kan ge lite mer tipps här, Jag är lite trött i bollen nu.

Men här är också en bild på en av mina igelkottar, men jag tycker att hon är lite liten. Det är min 5årige son som håller i henne.

Mvh Ulrika

www.vovvensdagis.se

dragonstar
2011-01-19 22:14
#2

Vad stpra dom känns. Hörde någonsans att det var dom som hadde dom i handväskan(anser detta som djurplågeri) men det kan ju inte ståmma då. Är detta den minsta sälskapsigelkotten? vad är det för skillnad på dem?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mikaela_B
2011-01-20 14:37
#3

Den är mindre än egyptiska enligt mig, ( eller så var de bara jag som hade ett monster till långörad :P )

Men somaliska pygmeér är mindre än afrikanska.

Det var en artikel om dom som nya trend husdjur där folk bar i handväska, vilket man inte skall göra självklart….

De finns massa artiklar om huvida dom är som husdjur, mm flesta svaren på dina frågor finns i artiklarna på forumet :)

Utseendet och storlek är väl största skillnaden, beteendet är också en faktor…

www.blueberryhedgehogs.com

dragonstar
2011-01-20 16:36
#4

Tack då läsar jag på lite där =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lupin
2011-01-20 21:19
#5

Det är tur att du finns Mikaela jag har juh bara Afrikansk pygme Igelkott på hjärnan.

www.vovvensdagis.se

Mikaela_B
2011-01-21 20:39
#6

Haha…. dom sätter sig lätt i skallen :D

Skall nog kunna bidra med lite mer roligheter under detta året till er alla! Inväntar dagis plats åt lillen, sedan ska fantasin få flöda i floder på artiklar och annat skoj när man får lite tid över! :D

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Lupin
2011-01-21 21:29
#7

#6 Det låter väldigt spännande Mikaela. Det ser jag och kottarna framemot.

www.vovvensdagis.se

nuttan85
2011-10-04 18:21
#8

Hur har det gått? Har du köpt hem någon somalisk igelkott :P *nyfiken*

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

dragonstar
2011-10-05 13:48
#9

Jag har inte platts för kotte just nu. Bor i lägeneht med två katter och en sambo som inte tycker omtanken på frigående kottar innomhus. Men det är alltid spänande och läsa och veta så mycket som möjligt om olika djur =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

nuttan85
2011-10-05 16:50
#10

Jo det är sant :) Jag tillhör även jag dem som slukar det mesta i informationsväg :) Alltid kul att lära sig något nytt samt ha något att se fram emot eller drömma om ;)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: