Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 3158 ggr
UlrikaD
2/21/11, 6:51 PM

Trist

Jag tycker det är tråkigt att nu har igelkottarna hamnet i "smådjursfällan". Trodde det skulle dröja längre i och med att de ändå räknas som exotiska djur.

Men nej. Nu ska de säljas när de "gjort sitt" i aveln. Säljas pga platsbrist för att man vill ha in nya djur istället.

Inte ens hamstrar med en livslängd på 2 år får bo livet ut hos en uppfödare.

Varför måste man vara antingen uppfödare eller en husdjursägare som älskar sina djur?

Kan man inte vara både och? Och låta djuren ha ett hem i sitt liv. Varför ska de behöva flytta runt bara för att ägaren vill?

Annons:
[Nininosen]
2/21/11, 9:56 PM
#1

mmm… de kan man fråga sig. pengar?

Mikaela_B
2/22/11, 10:40 PM
#2

Jag tycker de är hemskt, jag det är en besvikelse att uppfödare i fråga eller privatpersoner som tar kullar då och då väljer att sälja sina kottar när dom blivit förgammla för att bruckas.

Dock ligger kottarna i denna kategorin pga vad reglerna säger när de gäller ytorna. Mycket ligger tyvärr där tror jag, men jag skulle aldrig kunna göra mig av med mina gamlingar i hemmet för att dom inte går att bruka i avel….

Tanterna här i hemmet agerar som extra morsor när man separerar flickor och pojkar vid ca 7 veckors ålder, lika så agerar gubbarna för pojkarna… Vet inte vad jag hade gjort utan gamlingarna :)

Vem skulle mina pluttar se upp till liksom? Äldre och vis…

Jag hoppas vi slipper se en massa annonser om det iallafall…
Här kommer dom stanna iallafall, här är dom familjemedlemar inte bakungnar! :)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: