Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 2820 ggr
Mikaela_B
2/18/11, 10:45 PM

Städa, diska , tvätta

Ja ni alla där ute som överväger att köpa igelkott ;D

Även städ, disk och tvättning förekommer i arbetet med dessa djur! :D

Idag har jag återigen på min lediga tid ägnat mig timmar åt kottarna :D Här har det städats i sov burarna ( dvs öppna burar med spån i som behövde bytas ) vi har diskat mat och vatten skålar till fördärvelse här hemma, då mina 2 yngsta marrodörer har kommit på den fina ideén att vara ohygieniska och skita i mat skålarna… suuuuck

Tvättat har vi med gjort, så nu strejkar maskinen, alla kotte filtar och sov bäddar mm behövde få en liten ny fräshare lukt och mindre bajs dekorering!  Men min tvättmaskin höll inte med mig och nu protesterar vi hej villt, så får väl se om man får tvättat något eget i helgen… åter igen SUUUCK

Något mer fantastiskt, jag har slitigt ut mina stackars knän genom att göra de vi älskar mest….. SKRUBBA BAJS från golvet :D
Vet inte om det är jag som är allmänt konstig ( vilket inte vore nått nytt ) eller om man bara vart allmänt lättroad idag när man kan sjunga och ha sig när man skrubbar golven från kotte skit :) Men kul måste jag medge att jag hade!

Imorgon står de bad på schemat för SAMTLIGA djur, de vill säga där räknas även hund och andra 4 benta djur in inte bara kottarna som skall få plaska i badkaret imorgon… Vänta bara, badkaret kanske också strejkar efter morgondagens bravader ;) You never know!

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Soppkey
2/19/11, 2:29 PM
#1

Haha ja, detta EVIGA golvskrubbande. När min pojkvän vill vara riktigt romantisk brukar han ha överraskningsskrubbat när jag kommer hem på eftermiddagen. DET är kärlek :D

Mikaela_B
2/19/11, 9:35 PM
#2

Oh! Ja tänk om man kunde ha den lyxen :D Här blir de skrubbning direkt när man kommer från jobbet och hämtat unge, har man tur är han trött och vill lägga sig så slipper man ha en stolle till son som skall " hjälpa" till..

Sonens idé med att hjälpa till är dock att stopa allt i sin väg i munnen och neeeeej tack :D lite skit ränsar magen säger många men kotte skit? no thank you :P

www.blueberryhedgehogs.com

Lupin
2/20/11, 4:09 PM
#3

Hahaha. Det här inlägget gillar jag verkligen. Jösses vad man känner igen sig. Man trallar, städar, pysslar och det mesta strejkar. Sen till den hjälpen man kan få av sina kära barn. :D

www.vovvensdagis.se

UlrikaD
2/21/11, 12:47 AM
#4

Det heter inte hjälpa till när det gäller barn och djur.

Det heter stjälpa till!Flört

Lupin
2/23/11, 11:28 AM
#5

#4   Hehehe, så sant så. Men det låter finare iaf. :D

www.vovvensdagis.se

Leelee
2/24/11, 9:39 PM
#6

Måste man ha igelkottar i sovbur?

Annons:
vinteralvan
2/25/11, 3:42 PM
#7

Min igelkott-kille gillande inte sin bur, han var bara där för att äta och dricka men ville sova under en handduk i en hörna. Så vi tog bort buren och ställde matskålen på golvet istället. Det gick lika bra det.

nuttan85
10/10/11, 7:40 PM
#8

*asg* Det var ioförsig ett gammalt inlägg. Men shit vad det känns igen!

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: