Annons:
Etikettbeteende
Läst 1598 ggr
Carpenoctem
2017-08-21 04:39

Hyperaktiv igelkott

Hej, Jag adopterade en afrikansk pygméigelkott för några månader sen från en familj som inte hade tid för den. Ägarna sa att hon till stor del gick på lådan och var handtam. Jag delar dock inte den uppfattningen. Min gissning är att hon aldrig blivit hanterad eller rent av haft det tryggt. Min igelkott är extremt skygg och biter när hon blir upplockad. Jag har observerat henne om nätterna och hon springer hyperaktivt längst med väggarna fram och tillbaka tills hon blir utmattad. Hon stannar aldrig för att utforska någonting och jag börjar bli väldigt orolig. Hon har tillräckligt med leksaker, två lådor och ställen att kura ihop sig i, men många gånger lägger hon sig dock för att sova öppet på golvet (vilket inte är en erfarenhet jag har från tidigare igelkottar). Jag vädjar efter alla tänkbara tips jag få! Vill bara att min kotte ska må bra och vara glad.

Annons:
Angelica Hallberg
2017-09-01 15:11
#1

funderat på att skaffa en till? kan ha lugnande effekt ( om de går bra överens) har hon bra hud eller kliar hon sig? så inte hon är stressad över det? var bor du?

Carpenoctem
2017-09-17 14:48
#2

Jag har kollat hennes hud och hon ser inte ut att vara torr eller så. Hon kliar sig inte så mycket utan lite ibland. Jag är tveksam till hur hon hade reagerat på en kompis när hon är så skygg och bitsk. Jag bor i Norrbotten så det finns inte gott om kottar här uppe tyvärr…

Angelica Hallberg
2017-09-19 03:33
#3

ok vet de som skaffat kompis som sen fått en mer avslappnad social kotte. men förstår att du är tveksam. kanske finns nån du kan låna eller lämna henne till nån vecka o se? vet folk som har kotte långt upp i Sverige. var bor du?

Carpenoctem
2017-09-25 01:10
#4

Jag bor i Luleå. Om du vet någon här i trakten som har en kotte som är trygg och villig att låta träffa min skulle det kanske vara ett alternativ.

Upp till toppen
Annons: