Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 781 ggr
Vinterliljas
11/30/16, 6:12 PM

Behöver alla tips !

Nu är min bebis född hos uppfödaren och är leveransklar den 29 januari 2017. Jag vill nu ha alla tips som går ! Jag kommer ha en kaninbur på 120 cm som den får ha som krypin . Undrar nu också vilket foder jag ska köpa ? Vilken storlek på säckarna brukar ni köpa och hur länge brukar de hålla ? Och finns de försäkring för igelkotten ?

Annons:
JessikaFlacke
11/30/16, 7:46 PM
#1

Hej, Och vad roligt, grattis! :) Här på sidan kan du knappa dig runt för info, allt från tips på krypin till mat till skötsel. Något du säkert vet om redan är att det är lag på 20kvm för dessa små, men påminner för säkerhetsskull. Värme är A och O - minst 22grader varmt, ibland behövs varmare annars finns risk för dvala vilket är livsfarligt. Har du fått några tips från uppfödaren? Vad gäller maten så önskar man att torrfodrets protein skall ligga på 30-32% protein och 10-15% fett. Tyvärr finns det inget sådant, iallafall inte i Sverige. Man får leta sig till ett som är så nära som möjligt alt blanda eget. Hade Porta 21 Sensible till min förra kotte som fungerade bra och nu har jag en blandning som min uppfödare gett råd om, även denna bra. Blandar 3 olika sorter - Orijen Cat & Kitten, Four Friends Weight Control och James Wellbeloved No Cereal Turkey - för att få bra %er. Jag köper inga megasäckar då det inte går åt lika mycket som om det hade varit en katt/hund och får ju i och med det stå längre. Försäkring finns och det är Agria som gäller. Har veterinärvård 10.000kr & medicin 1500kr för 520kr/år. Har du fler frågor är det bara hojta till!

Upp till toppen
Annons: