Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1306 ggr
ppernie
2016-10-10 13:02

Uppdatering Kiwi, som kissade blod!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, för ett par veckor sedan bad jag om hjälp angående min kotte som kissade blod. Tänkte ge er lite uppdatering på hur det gick. Lördag 17/9 upptäckte jag på kvällen att Kiwi blödde i samband med att hon kissade. Det blev en natt på Strömsholm där de tyvärr inte kunde ställa någon diagnos. Hon fick medicin mot urinvägsinfektion. Fredag 23/9 fick vi tid på Roslagstull och åkte in för en röntgen och för ultraljud. De kunde se att Kiwis livmoder var förstorad och blodfylld, men kunde inte bekräfta varför. Vi fick en ny sorts medicin och skulle se efter om denna hjälpte, annars skulle det bli operation. Torsdag 29/9 blev det operation för lilla Kiwi. Innan operationen kunde de inte lova någonting och berodde förstoringen på tumör och cancer fanns det en stor risk att hon skulle få somna in. Jag var SÅ rädd. Att behöva lämna över buren till sköterskorna och gå därifrån var fruktansvärt, jag var så ledsen. Jag och sambon spenderade dagen i Stockholm och väntade på besked. Helt plötsligt ringde veterinären, och berättade att det hade gått bra! ♥️ Livmodern hade varit rejält förstorad och blodfylld men de kunde inte hitta några tumörer (kunde inte utesluta helt, men det var ju en enorm lättnad). Kiwi skulle fortsätta medicineras i några dagar men förhoppningsvis skulle allting bli bra. I dagsläget har hon slutat med medicinen, en veterinär har kollat på hennes sår och tyckte det såg jättebra ut. Hon äter och dricker, gör sina behov och beter sig precis som förut, det känns UNDERBART! Så det har gått bra 😊 Jag vill tacka er för tips när det behövdes och framförallt för att jag fått lära mig att Roslagstull är bra på just igelkottar. Jag bor ca två timmar därifrån men det var så värt det, min lilla skrutta mår ju bra igen 🙌

Annons:
AnnsofieW
2016-10-10 14:29
#1

Åhh vad härligt att höra!!

Angelica Hallberg
2016-10-11 05:18
#2

Underbart stt höra o vilken tur för kiwi att hon har matte o husse som ställer upp så :)

Angelica Hallberg
2016-10-12 15:41
#3

Hej Har du möjlighet att maila en tjej som varit vid blå stjärnan med en kotte med vätskefyllning livmoder. Hon har påbörjat antibiorika O berätta din version på din kotte Mail är Annamaria.gieser@gmail.com :) tack

ppernie
2016-10-26 01:06
#4

Tack för era fina ord! Har mailat till AnnaMaria nu iallafall. Hade nog helt glömt bort att jag skrivit här faktiskt. Så fort Kiwi blev bra så blev hunden sjuk.. ni vet hur rörigt det kan vara ibland! Kiwi mår fortsatt bra och tycker hon är piggare än kanske någonsin förut, det känns helt underbart :)

Upp till toppen
Annons: