Annons:
Etikettallmänt
Läst 1151 ggr
Minnasilverstig
9/19/16, 9:07 AM

Hjälp!! Hur får jag dom att äta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att jag har två små kottar hemma som matvägrar. De äter torrfoder och den ena äter mjölmaskar men den andra vägrar. Jag har testat blöt kattmat, kokt kyckling och massor olika frukter och grönsaker men ingenting duger. Jag börjar få lite panik då de måste gå upp i vikt. Förra ägaren tog inte alls bra hand om dom, de var uttorkade, smutsiga, undernärda och rädda när jag fick dom. Jag tog dom till veterinären som räddade deras liv och även polisanmälde förra ägaren. Jag har haft dom i ca 3 månader nu och de mår jättebra, är hur gosiga som helst och är helt friska. MEN de har fortfarande inte gått upp i vikt då de vägrar äta annat än torrfoder. Vad ska jag göra?? 😢😢

Annons:
Angelica Hallberg
9/20/16, 5:32 AM
#1

Vilket torrfoder ger du dem? Vad väger de? Hur gamla är de? Honor eller hanar?

AnnsofieW
10/2/16, 7:04 PM
#2

följer då min kotte är lite över året och vägrar äta levande mjölmaskar och zofobas,

Angelica Hallberg
10/7/16, 7:08 AM
#3

Ans Sofie har du testat ge i En skål med kanter o ställa ut på natten? Så han tar sig djälv

AnnsofieW
10/8/16, 8:31 PM
#4

ja låtit den stått ute i tre nätter på rad utan att hon rör de. Testat att mosa dom så de är döda, testat att bara mosa huvudet och blandat de i blötmat (som hon älskar) men hon verkar nästan rädd för dom. Torkade funkar för henne men ej färska.. så trökigt..

Upp till toppen
Annons: