Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 751 ggr
Sofie1986
8/27/16, 6:04 PM

Ett par frågor.

Har precis köpt 2 Afrikanska pygeme kottar en hona och en hane och kanske kan få hjälp med några funderingar jag har. Finns risken att dom gnagar på sladdar o dylikt ? Kan dom äta för mycket ? För min hane han vräker i sej maten , kanske har han inte fått mat på länge de vet jag inte. Införskaffade dom för 6 timmar sen på en tropikmässa. Hanen är lätt hanterlig och vill kela och utforska o äta. Medans min hona vill bara vara ifred och äter ingenting änsålänge. Jag bor i en etta på 35 kvm vågar man ha dom ute i lägenheten under tiden man inte är hemma ? Min hane e ganska klättrings benägen. Slutligen vågar man ha dom tillsammans ? Då dom är från olika kullar hanen e nyfiken av sig och vill gärna kolla vem hon är ( dom e mellan 8mån o 6mån ). Hon bara fräser o skakar o rullar ihop sej när han kommer nära. Vad kostar en försäkring ? Vet de var många frågor men hoppas någon vill ta sej tid att svara , just nu ligger hanen gömd i ett par av mina shorts i mitt knä och honan i sitt hus.

Annons:
Angelica Hallberg
8/28/16, 6:26 AM
#1

Hej De gnager inte på sladdar. Hona o hane ska du inte ha ihop. De gör bebisar då o det vore vansinne att avla då du inte kan något om kottarna. Ja de kan äta för mycket men det märker du om några dagar om han fortsätter vräka i sig. Var oxå noga med att ha rät mat. Det ska va kattmat torrfoder utan spannmål med låg fetthalt. ATT honan är avvaktande är normalt. Det kan ta lång tid innan de litar På dig. På frågan om du vågar ha dem ute när du inte är hemma så är svaret ja OM du har kotte säkrat så de inte går under ev. Diskmaskin eller kan krypa under eller bakom där de inte ska vara. O enigt lag så får du inte ha dem inlåsta. Då du inte ska ha dem ihop så får du dela av halva lägenheten var. De far egentligen för litet då Då det blir 17,5 kvadratmeter caf o lagen säger 20. Försäkring kostar ca 500 kr per år o igelkott. Ring agria o hör efter. O slutligen så rådrxjag dig att läsa på allt du kan. Det är noga med värme o matens kvalitet. Noga att klor sköts o att du inte har dem ihop. De blir stressade av varandras dofter o det triggar honan att alltod vara rddo att få bebisar så om jag vore dig skulle jag behåklt en o omplacerat den andra. Behöver du hjälp med det så ring på 0723180059 Har du frågor så ring mig. Mvh Angelica Hallberg ordförande i Sveriges tamigelkottförenig

Angelica Hallberg
8/28/16, 6:27 AM
#2

Sen är jag oxå nyfiken vem som sålde dem utan att informera om allt sånt här.

Angelica Hallberg
8/28/16, 6:32 AM
#3

Var det på expo syd du köpte dem?

Upp till toppen
Annons: