Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 904 ggr
naja
2016-08-11 19:19

Omplacering av Tonic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Det är med stor sorg i hjärtat jag lägger upp denna post.

Vår igelkott Tonic har varit hos oss i mer än fyra år nu, han är alltså en riktig veteran. Tyvärr har min man och jag under åren utvecklat svårare och svårare allergi gentemot honom. 

Första året ingen alls, men nu nysningar, klåda och täppt näsa som håller i sig hela dagarna. Detta resulterar tyvärr i att han får väldigt lite uppmärksamhet här hemma då vi är helt förstörda efter att ha tagit i honom.

Han är snäll och social för att vara en igelkott, dock lyckades vi aldrig med att få honom rumsren - men ska jag vara ärlig försökte vi aldrig speciellt aktivt. För ett tag sedan fick han starr på ena ögat, vilket har kollats av veterinär och det ger honom inga men i övrigt men ena ögat har en mjölkaktig hinna. Han är i övrigt frisk och en riktig praktkotte, känns som det finns många goda år kvar i honom, och känner att han är värd ett bra hem med någon som ger honom den uppmärksamhet som han förtjänar.

Vi kommer inte att lägga upp någon annons på blocket eller sälja honom för pengar utan letar efter någon som genuint intresserar sig för kottar, känner till vad de behöver och kan ta hand om honom på rätt sätt.

Han köptes i Varberg via en annons på blocket, och i ivern att få hem honom frågade vi aldrig efter någon stamtavla, men humöret är bra och han är den finaste kotte man kan tänka sig.

Det kan ju också vara av intresse att vi bor i Helsingborg.

Hoppas det finns någon som kan ta bra hand om honom och ägna honom lika mycket uppmärksamhet och kärlek som han fick här innan våra allergier kickade in på allvar.

Mvh

Naja (och Tonic)

Annons:
naja
2016-08-28 11:55
#1

Uppdatering: Tonic har blivit sjuk, så vi har inte hjärta att släppa honom längre. Omplacering är därför inte längre aktuell, vi kör på allergipiller istället. /N

Upp till toppen
Annons: