Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 1616 ggr
Snow white
2016-02-06 21:21

Att köpa igelkott

Vi är familj på 4 (mamma, pappa, min syster och jag), vi vill gärna ha ett husdjur men inte något som är så stort som t.ex en hund. Att köpa en igelkott verkar lite krångligt men de är ju så söta, och tänk va gosigt me en kelig liten kotte. Nu till de jag undrar, vi har 20 kvm där den kan springa osv men man kan inte flytta igelkotten eller? Om man skulle rest bort en vecka, kan man ta den med sig? Eller går det att flytta till någons annans hus, eller måste den va i vårt hus? Vill ju inte göra den stressad:) Och hur gör man för att få den rumsren på bästa sätt? Tack på förhand!:)

Annons:
emmafelicia
2016-02-07 13:43
#1

Jättekul att ni vill skaffa igelkott! Kom ihåg bara att inte alla igelkottar är särskilt keliga, de är väldigt olika rent personlighetsmässigt. Min första igelkott älskade att gosa, medan min nuvarande inte alls tycker att det är lika mysigt, han vill umgås på andra vis. Flytta den kan man göra, men till en lika stor plats som är kottesäker. Att den ska följa med på semester känns som att det vore svårt, men det kan ju funka om det är inom Sverige och man vet hur stort utrymme den kan ha att springa på. Men stressade blir de ofta vid resa, det kan vara svårt att undvika. Inte alla kottar blir rumsrena, min är det inte. De gör gärna ifrån sig när de springer, så att ha en låda till dem hjälper inte alltid. Bästa sättet är nog att ha tålamod och testa olika underlag tills man hittar rätt, och börja med låda vid en ung ålder tror jag är bra. Kom ihåg att igelkottar behöver en del specialgrejer för att må bra, som högre temperatur och rätt mat, och de är känsliga så man måste ha koll på dem. Men uppfyller man deras behov så är de fantastiska husdjur! Lycka till!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: