Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 2035 ggr
Dan1jel
12/4/15, 2:52 PM

Värmeplatta? Vad bör jag skaffa?

för någon vecka sedan trodde jag att min kotte fått WHS, men eftersom de kom så plötsligt och läst på lite mer så visade sig att de bara för en fas för att gå i ide. Nu behöver jag lite tips på hur man kanske göra sin kotte lite varmare.

jag har en kattlåda som jag klippt ut samt satt en trä stege på som hon kan gå ut och in i när hon vill, sen är det pellets som "grund" där i och ett trähus som hon sover i. Där inne har hon bara några filtar men funderar på att sätta någon form av Värme platta under själva kattlådan som kan värma huset å allt åt henne så hon inte går i ide. vad har ni för tips eller hur är eran upp byggnad för er kotte?

Annons:
emmafelicia
12/4/15, 7:47 PM
#1

Det är lätt hänt nu när det börjar bli vinter, så du behöver en lösning snabbt för att det inte ska hända igen. Min lille kille har en slags säng, som jag lägger en snugglesafe i varje kväll. Jag tycker de är jättebra, men beroende på hur kallt du bor kanske du behöver värma den två gånger per dag. Annars funkar väl värmematta eller någon form av lampa, men sover hon i trähus kanske värmen inte kommer in så bra av en lampa. Jag tycker att värmemattor är obehagliga eftersom de drivs med ström men de ger jämnare värme än snugglesafes i sig. Det beror helt på hur mycket du kan tänka dig att engagera dig. Köper du en snugglesafe så skulle jag råda dig att köpa två, så du har att växla emellan. Det är inte bra om du värmer en platta som inte helt och hållet svalnat till 100%, och värm aldrig för länge, följ anvisningarna noga! De finns att köpa på zooplus och någon annan hemsida som är för hundar som jag inte minns namnet på just nu. Googla! Lycka till!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Angelica Hallberg
12/5/15, 10:30 AM
#2

en vanlig värmekudde från exempelvis obh nordica Som har 3 lägen är bra. det har vi.. läge 1 ger bra värme. ställ den mellan golvet o lådan

Dan1jel
12/6/15, 5:10 PM
#3

Tack för alla inlägg, ska kolla ang sådan där värmekudde eftersom det är golvet i sig som är kallt. Men ska kolla lite, tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: