Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1468 ggr
Amieligu
11/1/15, 4:15 AM

En igelkottshona sökes/köpes

Hej!

Vi är ett par som söker en hona då vi vill börja med uppfödning,  dels för att en av oss är hemma hela dagarna pga sjukdom. Jag(Amanda), har haft i princip alla gnagardjur som är tillåtna att ha i Sverige så jag har varit med om det mesta  :) Så om det är någon som har en hona till salu så är vi väldigt intresserade! Bara att skriva ett mail till oss, då det känns mer seriöst :)

Vill bara påpeka att vi är pålästa och har kontakt med våran igelkotts uppfödare(som dock slutat med uppfödning nu).

Mailen: AmandaLiGu@spray.se, telefonnr ges ut över mail om det så önskas! :)

Annons:
Amieligu
11/1/15, 9:47 PM
#1

Vi har en hane som är hur go som helst, social och vill gärna vara och springa mellan benen på golvet när vi grejar i tex köket :) Knut får springa fritt i princip hela lägenheten förutom i v-rummet och i gästrummet.

emmafelicia
11/8/15, 2:50 AM
#2

Hej där! Tycker för det första att ni borde gå med i Sveriges Tamigelkottförening om ni vill börja med uppfödning, och för det andra borde ni gå med i gruppen "Afrikansk Pygméigelkott och andra tamigelkottar" på facebook och fråga om tillgänglig hona där! Lycka till! :)

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Amieligu
11/9/15, 10:07 AM
#3

Vi båda är med i alla igelkottsgrupper som finns på facebook, vi kommer absolut att gå med i Tamigelkottföreningen när vi väl sätter igång med uppfödningen :) 

Har hittat 2 uppfödare som ska få igelkottsungar framöver, tack så mycket! :)

Angelica Hallberg
11/10/15, 10:42 AM
#4

har ni haft igelkott förut? annars rekomenderar jag att ni skaffar en kotte o lär er umgås med den innan ni startar uppfödning. det är ett stort ansvar o kotteköparna kommer nog fråga en del

Amieligu
11/11/15, 5:04 PM
#5

Om du kollar längre upp så står det att vi har en hane. Vi är väl pålästa och kan det mesta om igelkottar, därav därför vi är intresserad av att starta uppfödning. Då det finns så få utav dom i norra Sverige

Upp till toppen
Annons: