Annons:
Etikettbeteende
Läst 1174 ggr
Catchoo
6/15/15, 7:03 AM

Två hanar tillsammans - hjälp!!

Har tagit in en liten omplaceringskotte och undrar om nån har några erfarenheter av att ha två hanar tillsammans? Första natten gick helt okay, men nu börjar skärmytslingarna eskalera. Min "gamling" är rätt slö och snäll - men den nye lille gynnaren (som också är jättesnäll, en riktig liten gosis) är full av energi och… vet inte om det är hjältedyrkan eller ungdomligt övermod? Oavsett vilket så vill han alltid vara där Sherlock är - och för varje natt som går blir Sherlock allt mer frustrerad och irriterad. Så länge ingen piper till så har jag försökt låta dem hållas, i förhoppning om att de ska komma överens om rangordningen på egen hand, men inatt hade Sherlock fått till ett rejält grepp på lillkillen, så nu måste det nog till nåt extra för att få dem att acceptera varandra. Det positiva är väl att Sherlock inte följer efter när lillkillen backar - men som sagt, lillkillen återvänder ju omgående, så det hjälper liksom inte… (Till och med efter gårdagens tjuvnyp kom jag på den lille taggbollen med att försöka krypa in under samma hylla som Sherlock just gömt sig under.) Jag har slut på ljusa idéer - och har träsmak efter att ha tillbringat natten sittande på golvet i förhoppning om att ha en lugnande inverkan. Som det ser ut nu verkar det inte som om lillkillen kan stanna hos oss - men han har ju också fått flytta runt så mycket på sistone så jag vill ju göra allt för att han ska få möjlighet att slippa ytterligare en flytt. Så… HJÄLP…?

Annons:
Laoghaire
6/15/15, 3:10 PM
#1

Kan du inte ha dem i varsit rum?

// Johanna och Ester

Catchoo
6/17/15, 12:52 PM
#2

Bor i en etta med kallt stengolv i köket, så… går att dela av, men inte en optimal lösning. Det har dock lugnat sig något - lille John Louis har börjat utforska lägenheten mer på egen hand och hänger inte längre Sherlock i hasorna HELA tiden. Huffandet har därmed avtagit betydligt, inatt var jag bara tvungen att titta till dem en gång. Framsteg!!

Laoghaire
6/20/15, 12:02 AM
#3

Går det fortfarande bra?

// Johanna och Ester

Catchoo
6/25/15, 2:43 AM
#4

Både och… John Louis har inte fullt lika mycket nervös energi längre, men det är fortfarande en hel del huffande när de råkar på varandra under nätterna. (Så fort jag hör att minstingen kravlat in i Shetlocks sovhörna lyfter jag ut honom, förhoppningsvis lär han sig att det är ett ställe han inte ska vara på.) Just nu knastrar de kattmat på varsin matplats, så emellanåt håller de nästan sams. Eller åtminstone ignorerar de varandra… Jag har fem veckors semester att få de små ligisterna att fungera som sambos, med de framsteg som trots allt har gjorts så borde det inte vara helt omöjligt! Men om nån känner för att hålla en tumme eller tre så mottages detta med tacksamhet…

Upp till toppen
Annons: