Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1167 ggr
Alwyn
5/22/15, 8:27 PM

Söker samarbete med uppfödare

Att djur i fångenskap ofta far illa på grund av bristande kunskaper hos ägaren är tyvärr mycket vanligt. Det gäller så väl husdjur som djur i industrin och på djurparker. Jag planerar att starta en verksamhet i Knivsta 2016 med olika djurslag, där mycket fokus kommer att ligga på djurvälfärd.

Målet är att minska djurs lidande genom att sprida kunskap om olika arter till besökare. Fantastiska miljöer kommer att skapas där besökare får information om djuren samtidigt som de får komma dem nära och förhoppningsvis bli inspirerade av hur man kan forma en bra miljö för dem. Många tamdjur köps på annons eller i djuraffär och det är långt ifrån alla som får tillräckligt med information om hur de ska ta hand om sin nya kompis. Min erfarenhet säger att uppfödare ofta sitter på stor kunskap om sina djur, ibland kan de till och med mer om artens behov än många veterinärer. Jag vill  komma i kontakt med duktiga uppfödare av olika djurslag som är intresserade av att samarbeta. Är du uppfödare och vill bidra till att bra kunskap sprids till allmänheten? Tveka då inte att kontakta mig så berättar jag mer om hur ett samarbete skulle kunna se ut. Bor du i närliggande län (Uppsala/Stockholm) är det väldigt bra!

Vänliga hälsningar Sophia

Annons:
Heidi
5/22/15, 8:41 PM
#1

Jag kan ev vara intresserad! Maila mig på kattfamiljen@gmail.com och berätta mer.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Alwyn
5/22/15, 9:05 PM
#2

Toppen! Har mailat dig :)

Upp till toppen
Annons: