Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 943 ggr
Kottejulle
2015-04-05 17:43

Nån i Skåne som vill träffas med igelkott

Jag är 14 årig kille som har en igelkott som heter Selma.jag skulle vilja se hur igelkott med igelkott fungerar.

Annons:
Laoghaire
2015-04-05 21:48
#1

Det kan jag berätta för dig hur det går :) pojkar slåss mot varandra pojk och flicka parar sig sen slåss dem och flicka flicka kanske kan fungera om de kommer från samma kull eller har mycket plats att springa på men det händer väldigt väldigt sällan. Kottar är ensamsdjur och vill inte ha sällskap.

// Johanna och Ester

Kottejulle
2015-04-06 10:30
#2

Tack :))

Heidi
2015-04-07 00:54
#3

#0 #1 Riktigt så upplever jag det inte även om det självklart kan vara så. 
Vet en som satt ihop två hanar som funkar bra. Vet även flera inklusive mig själv som satt ihop honor som funkar bra ihop. Men man ska så klart alltid ha en back up plan om det inte skulle fungera och man får vara försiktig vid introduktion. Dock är det väldigt svårt att säga vid ett möte vad en igelkott tycker om andra igelkottar. Vid första mötet kommer det nästan garanterat var fräs.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
2015-04-13 07:52
#4

Hanar har jag inte erfarenhet av hur de är mot andra hanar.. har hört det ska va svårt. Honor o andra honor har jag inga problem med.. vi hade 1 hona först.. skaffade en importerad hona som var bebis.. satte en avskiljningsvägg som "karantän" de första 2 veckorna men lärde mig efter 3 dagar att den var för låg då kotten klättrade över o låg tätt tätt ihop med den äldre. Vi tog över en 2,5 årig hona i höstas o även hon fungerade bra ihop med de andra 2. De har hela vardagsrummet, köket o hallen att springa på o har 9 bon utställda överallt… ibland sover de själva o ibland så tätt så de nästan är uppe på varandra. Har de stora ytor så tror jag honor har nytta av varandras sällskap. Skulle aldrig skilja våra åt då vi fått bevis på att de uppvisade en typ av depression när vi särade på dem när ena skulle få bebisar.

Angelica Hallberg
2015-04-13 07:53
#5
Upp till toppen
Annons: