Annons:
Etikettbeteende
Läst 1670 ggr
Ande86
2015-03-30 08:24

Är inte uppe om nätterna

Min kotte har börjat gå upp på oregelbundna tider när som helst under dygnet för att äta och dricka men han är inte uppe och springer på nätterna längre, i alla fall inte i samma utsträckning som förut.

Vad kan detta bero på? Ingenting är ändrat hemma vad jag vet.

Tacksam för svar.

Annons:
Yukionna15
2015-03-30 10:42
#1

Min kotte gör samma sak och det har han altid gjort. Jag tror att det kan ha med att jag alltid har det slåckt i mitt rum (rummet han brukar vara i) 24/7, och jag har mörkläggnings gardiner så det är konstant mörkt så han vet nog inte när det är natt eller dag. Men när jag brukar ha på lampan eller tar ut honom ur rumet så brukar han antingen springa tillbaka till rummet eller bli grinig. Så jag tror att han gillar när det är mörkt.

emmafelicia
2015-03-30 14:47
#2

Min är likadan, han är uppe på nätterna då och då men inte särskilt mycket. Men han håller inte på att gå i ide och allt det, sköter dygnsrytmen åt honom.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

emmafelicia
2015-03-30 14:49
#3

#1 Verkligen inte bra att ha släckt hos kotten jämt! Dygnet måste vara regelbundet, för mycket mörker gör att de tror att det är vinter, och försöker gå i ide, även om värmen är som den ska. Minst tolv timmars ljus, kan vara jättefarligt annars!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Ande86
2015-03-31 11:30
#4

Min kotte är uppe och äter när det är ljust sen går han och lägger sig. Han bor i köket så där är det alltid dagsljus och när det är vinter har jag en lampa tänd i köket tills sent på kvällen så han inte vaknar för tidigt. Det som oroar mig är att detta beteende har bara varit i några veckor. Tidigare va han uppe hela natten och sprang och sov hela dagen.

Angelica Hallberg
2015-04-13 07:41
#5

Så gör 2 av våra 3. Tror det är ungefär som vi människor gör… en del tar sig något att äta på natten p lägger sig igen. Men kolla vikten, se ungefär hur mycket han är ute o springer på natten

Upp till toppen
Annons: