Annons:
Etikettallmänt
Läst 1575 ggr
[xamerax]
3/1/15, 4:01 PM

Brandrisk värmematta

Jag har ingen kotte än men vill förbereda mig så mycket som möjligt innan jag skaffar en. 
Jag är väldigt paranoid när det gäller brandfarliga saker och är väldigt rädd för att det ska börja brinna nära mina djur och jag undrar hur man kan göra för att minimera brandrisken med värmematta så mycket som möljigt?
Jag har en golv matta(alltså trägolv typ fast det är en matta :s)   
Undrar om det skulle kunna sättas eld om den är rätt på golvet eller om jag ska ha något under den? 
Sen inte tala om vad man ska ha över den. Hade tänkt ha en liggande plastlåda över(vilket skulle bli någon cm mellanrum mellan värmemattan och lådan) och sen filtar i plastlådan. Skulle det ens bli någon värme i lådan då?
Någon som är erfaren med värmemattor? 

Har oftast ca 21-23 grader i mitt rum men har märkt nu i vinter att de som äger radhuslängan stänger av värmen till elementen ibland(har ingen aning hur eller varför) så vill ha någon form av värmekälla ifall att något skulle hända. 

Hittar jag ingen bra lösning så blir det nog en sån där kudde/påse sak som man stoppar i mikron men är tacksam för svar :)

Annons:
ssihn94
3/5/15, 12:31 PM
#1

Jag har en värmeplatta som en värmer i micron, den håller precis lagom värme i flera timmar (brukar värma den när jag går upp på morgonen och när jag lägger mig på kvällen) och det är långt ifrån någon brandrisk med den :D

[xamerax]
3/11/15, 11:49 AM
#2

#1 Blir nog en sån då :) var kan man köpa en? :)

[xamerax]
3/13/15, 12:21 PM
#3

Någon som provat den här(eller liknande)? :
 http://www.zooplus.se/shop/katt/kattsangar_kattkorgar/varmekuddar_termotacken/395062#more  

trodde först att det endast fanns såna där för reptiler men den här verkar vara liiite säkrare då det är mer anpassat till att ha tyg över :) bara dom inte bränner sig på det :s

Upp till toppen
Annons: