Annons:
Etikettfärger-och-teckningar
Läst 2076 ggr
Seerose
2/18/15, 7:44 PM

Har hon bytt färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

På Kiwis uppfödarbevis står det att hon är en salt and pepper-färgad igelkott. Men eftersom jag tycker att hon är mycket ljusare nu än när jag fick henne undrar jag om hon fortfarande är det eller om hon numera skulle klassas som någon av de ljusare färgerna?

Är någon av er bra på färger och kan säga vad ni tror?

Bifogar en gammal (den ganska mörka, även i kvaliteten) och två hyfsat nya bilder.

Annons:
emmafelicia
2/18/15, 11:55 PM
#1

Haha känner likadant då min kotte står som Algerian Black, men mer ser brun eller choklad ut :) så jag har ingen aning!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

AvyogAlge
2/19/15, 1:08 PM
#2

Langt de fleste pindsvin bliver lysere med alderen, og det du spørger om her er blevet diskuteret på pindsvine/kotta forums verden over. Personligt mener jeg at deres officielle farve er den den de har, når man vurdere deres farve når de er 12 uger. Men du kan sagtens finde andre der mener noget andet.

emmafelicia
2/19/15, 5:13 PM
#3

Vill bara tillägga förresten att min kotte inte bytt färg, han har varit brunaktig hela tiden :) ändra färg kanske de kan göra som äldre som sagt!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Heidi
2/22/15, 10:20 PM
#4

#1 Måste blivit tokigt när jag ordnade stamtavlan. Ska kika på det.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
2/23/15, 7:27 AM
#5

Heidi. Är ju inte du som gjort uppfödarbeviset som hör till henne, köpte henne av Nininosen. Så är ju verkligen inte du som gjort nåt tokigt :) Men du tycker också att hon bytt färg?

Heidi
2/23/15, 2:51 PM
#6

#5

Var menat till emmafelicia. Hon har köpt sin sötnos av mig 🙂Och jag misstänker att de jag som gjort nått tokigt då han inte är algerian black. 

Kan va så att Kiwi blivit snowflake, det kommer lite allt eftersom. Tycker absolut hon är betydligt ljusare.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
emmafelicia
2/23/15, 3:59 PM
#7

Jaha okej! Egentligen gör det ingenting, lade bara märke till det! :) kan kottar bli snowflake eller är det gener som gör dem till det? Vet inte riktigt skillnaden mellan algerian och snowflake haha.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

emmafelicia
2/23/15, 4:02 PM
#8

Heidi, hans färg står inte i stamtavlan, men på kontraktet :)

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

emmafelicia
2/23/15, 4:02 PM
#9
Seerose
2/23/15, 11:18 PM
#10

Aha, ursäkta. Såg inte numret i början (dumt av mig)

Heidi
2/26/15, 4:55 PM
#11

#7 Nej menade inte att din sötnos är snowflake. menade att Seerose kotte kunde vara snowflake. Men jag har skrivit fel färg på din kotte av misstag,

#10 Ingen fara 🙂Men tror Kiwi kanske är snowflake. De brukar komma lite allt eftersom.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Yukionna15
2/26/15, 11:59 PM
#12

Jag tror att Heidi har rätt. Jag har en Snowflake pinto hane som är vit med svarta fläckar, men hans bror som ser ut som kiwi var även han Snowflake variant :)

Seerose
2/27/15, 6:06 AM
#13

Tack :) Det var snowflake-färgerna jag hade funderat på om de stämde när jag kollade runt. Så då hade jag inte helt fel. Och spännande att det kan ändra sig så :)

Annons:
emmafelicia
2/27/15, 7:23 AM
#14

#11 Förstod att det inte gällde Nimbus, kom bara på att jag undrade över de där sakerna ändå haha :)

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: